Bild
Nästa artikelTunnan – del 3
Publicerad 26 februari 2018
Hampus Krusell
Det finns ett tydligt samband här: drev, fotpinnars placering och hastighetsmätare.
Bröderna Krusell – Hampus och Henrik – bygger en moped med ett enda tydligt syfte. Att den ska fungera allra bäst rakt fram. Körställning, svängradie, ähh! Här är det låg, droppformad stilen som gäller.
Men några basala inslag krävs. Som Magura-handtag. Som en hastighetsmätare. Och den har ett tydligt samband med vad som försigår i andra delar av brödernas hemkok. Ett stort drev ger fart. Allra mest fart längst där borta i saltöknens horisont.
– Jag har svarvat ur drevet som följde med motorsatsen och passat in samt svetsat det på kopplingen till lådan. Så nu passar kedjan som tillhör motorn, meddelar Hampus.
Vi är övertygade att Tunnans hastighetsmätarnål kommer att slå i botten och göra allt i sin makt för att kunna snurra ett varv till.
– Håller på att klä sadeln, tyvärr var träslöjd favoritämnet i skolan, men, men ... det är hemmagjort iallafall. Börjar närma sig provkörning och byggnation av skalet, säger Hampus.
Men några basala inslag krävs. Som Magura-handtag. Som en hastighetsmätare. Och den har ett tydligt samband med vad som försigår i andra delar av brödernas hemkok. Ett stort drev ger fart. Allra mest fart längst där borta i saltöknens horisont.
– Jag har svarvat ur drevet som följde med motorsatsen och passat in samt svetsat det på kopplingen till lådan. Så nu passar kedjan som tillhör motorn, meddelar Hampus.
Vi är övertygade att Tunnans hastighetsmätarnål kommer att slå i botten och göra allt i sin makt för att kunna snurra ett varv till.
– Håller på att klä sadeln, tyvärr var träslöjd favoritämnet i skolan, men, men ... det är hemmagjort iallafall. Börjar närma sig provkörning och byggnation av skalet, säger Hampus.
Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera