Bild
Nästa artikel
Framhjulsdrift är ett tydligt tema i årets tävling.
Framhjulsdrift är ett tydligt tema i årets tävling.
En Biltemacykel får äntligen blomma ut.
En Biltemacykel får äntligen blomma ut.
Med vattenpass kan man konstatera att ramröret inte är rakt. Bra, då är det bara att fortsätta konstruerandet.
Med vattenpass kan man konstatera att ramröret inte är rakt. Bra, då är det bara att fortsätta konstruerandet.
Gladiatorfeeling.
Gladiatorfeeling.
Men vänta lite. Trä? Ja, trä!
Men vänta lite. Trä? Ja, trä!
Trä och stål i skön förening.
Trä och stål i skön förening.

Lo-Co Moped - del 2

Anders Åberg

Nedräkningen har börjat! Så här långt har våra tävlande i Årets Kustomizer 2017 fått arbeta ostört. Inte mer. Nu bankar vi på Sveriges hemligaste garageportar – premiären sker 25-26 mars på Samlarbil 2017 i Örebro. Kom dit och se landets coolaste mopedbyggen!

Anders Åberg tänker inte som alla andra. Han tänker på sitt sätt. En galen skiss är en sak, sedan gäller det att skapa ett tredimensionellt – körbart – föremål: 

"Det gick lite trögt på byggfronten först. Har mest samlat delar och dragit upp riktlinjer för bygget. Var ju inne ett tag på att använda ett äkta 46” hjul avsett för höghjuling, men det blir för krångligt med drivningen, då utväxlingen skapar problem. Kommer att använda 28” hjul fram i stället, och 20” bak. Ramen bygger jag i en jigg, sedan hoppas jag vara på gång på riktigt. Återkommer med bilder när det finns något att fota."

Så sade Anders för en tid sedan. Det finns bilder ... och jösses vilken märklig moped Anders bygger. Tålamod, mer kommer!


 
 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.