Trim och 95e10oktan

4214 inlägg 0 nya
Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.516,2mil .
Rekommenderar hjälmhuva så här års på hösten i oktober månad under hjälmen.

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.518,0 mil.
Eu moped rieju mrt enduron är så smal att en Volvo kombi kan köra om i en 1-filig rondell på vänster sida utan att det blir trångt i rondellen, detta hände I dag i degerby rondellen i Skellefteå kommun Västerbotten . Volvon skulle åt samma håll som jag dessutom så vadå ivägen.

Suzuki

71gram- 60%=31,25 gram per km i utsläpp i form av sot & koldioxid på eu moped rieju mrt enduron t.o.m efter sänkningen av reducktionsplickten.

Suzuki

Så års går eu moped rieju mrt enduron renare och bättre om man häller den hel syntetiskt 2-taktsoljan i separat smörjningen istället för I bensinen.
Körde eu moped rieju mrt enduron till jobbet i minus-3,5 graders kyla på morgonen idag och kallare ska det bli .
Förstår varför ni vill köra oljeblandad bensin.
Ni vill slippa att motorn ska skära eller så är det nostalgi bakom alltihopa? .

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.519,7 mil .

Suzuki

Se till att crossglasögon sluter tätt annars blåser det skräp I ögonen när det blåser eller när andra kör om i trafiken och då blir det svårt köra i trafiken.

Suzuki

Crossglasögon är främst till för snöskoter körning så här års måste man tejpa för ventilations hål med el tejp framtill på Crossglasögon för att slippa få skräp I ögonen när man kör eu moped I trafiken så man ser vad man har framför sig .

Suzuki

Cross hjälmens skärm ser till att man slipper bli bländad av den lågt stående solen så här års .

Suzuki

Cross hjälmen har ett hakskydd som gör 2 saker .
1 man slipper bli tvångsmatad med insekter och skyddar ansiktet .

Suzuki

Den öppna hjälmen ger inget skydd mot ansiktet och man blir tvångsmatad med insekter, bon apetit eller smaklig måltid så att säga.

Suzuki

Även hel syntetiskt 2-taktsolja gynnar miljön.
P.g hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e10oktan har jag fått ner utsläppen från 71gram per km till 31,25 gram per km =60% och samtidigt fått en piggare motor som går mjukt i trafiken utan att tumma på motoreffekten enligt miniräknaren och gjort ett avgastest i år som gick ut på att plugga igen avgasröret och motorn stannade aldrig på tomgången ändå och det är en 2-taktare.

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.520,5 mil .
9 förare har åkt fast i Skellefteå för fortkörning och en för olovlig körning på 2 olika ställen.
Men. Inte jag.

Suzuki

Registera om den, javisst om det är en motordel.
Men. Ett låsbart tanklock är ingen motordel utan ett tillbehör som gör varken från eller till när det gäller hastigheten.
Sedan när blev ett låsbart tanklock en motordel?.

Suzuki

Ryggsäcken är mitt bagage rum när jag kör eu moped rieju mrt enduron I trafiken.
Rymmer än under sadeln på en eu moped scooter.
Jag har kört eu moped rieju mrt enduron I veckan när andra ställt bort scootern och motarden p.g av kylan.
Snart kommer snön .
Dubb gör än så länge det mer halkit än det är ute på vägarna genom att lyfta upp däcken och skruvdubb skruvar sig in i däcken och punkterar däcken.
Så än så länge är mjukt gummi och grovt däcksmönster bättre än dubbdäck.

Suzuki

Betalar ingen koldioxid skatt på eu moped rieju mrt enduron p.g av för låga utsläpp från den i trafiken.

Suzuki

Den släpper ut mindre än vad som anges i fordonsuppgifter nummer p.g av att jag bytte till tunnare hel syntetiskt 2-taktsolja och är piggare och går mjukt och är på 49,68 cubik ~49,7 cubik eller 50 cubik .
Aldrig öppnad motor och oborrad motor .

Suzuki

Smsa aldrig under körning och skrota headsetet och titta inte på klockan under körning

Suzuki

Varför
Jo. Du ska inte tävla mot klockan när du kör i trafiken och du ska inte följa trafikrytmen utan hastighets begränsningen så du ej må få fortkörningsböter eller liknande om du kör trimmat eller eu moped I trafiken.

Suzuki

När jag körde trimmat på 80-90-talet följde jag hastighets begränsningarna och det minskade risken för upptäckt även uppifrån från polishelikopter

Suzuki

Men. Nummer har polisen drönare

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.