Zundapp ks 50 -73
Denna och 4 andra zundappar köpte jag i en klump från Tyskland . Sålde av 4 så denna blev "gratis" för mig. Såg hyffsad komplett ut på bilderna från Tyskland. Men när det väl va hemma så visa sig att svingen va avrostad och svingbulten satt så hårt fast så det va bara att byta "röret" som går igenom ramen .
Fick letat på mig lite delar så den blev komplett i lackdelar . Sen va det bara att glasblästra allt och lämna in på lack. Och då Jag inte ville renovera en orginalmoppe utan ville bygga en så som jag ville att en zundapp ska se ut så valde jag en färg jag har kollat på länge och ville göra nått annorlunda .
Det mesta i kromväg är orginal som jag har lämnat in omkromning. Då vet man att det passar och är bra krom . Dock fick jag köpa styre fotpinnar och stöd .
Den 4 växlade motorn fick läggas på hyllan och jag monterade en 5 växlad renoverad motor med 44mm slag och magges portade superthermcylinder mikuni 20 Kokosan evo2 tändning och sachs stora soljfjädertopp .
Helt nya 150mm nav går nu mer att köpa nya så man slipper köpa skeva tråkiga Famelnav från Portugal . Så 150mm nav införskaffades och jag ekrade upp nya fälgar med polerade kåpor och kromade bromsrarmar .
Sen har det kromats lite annat på den så som hjulaxlar över motorfäste ljuddämpare med alla fästen lagerskål till gaffel . Alla slitdelar inköptes då jag vill göra grundliga renoveringar . Och sen återstod bara det roliga att sätta ihop det stora vuxenpuzzlet . Man planerar att nu har man hela vintern att göra men detta är så roligt så efter 2 veckor så va ju den ihop och nu funderar man på vad man ska göra resten av vintern.
Det är så roligt när man ser i alla forum på folk som klagar på att moppar är så dyra ... ja på min tid kunde man ju köpa en zundapp för 3000 kr får man alltid höra .
Men dom som har gjort en sådan här renovering ja dom vet vad det kostar .
Kommentarer
Denna och 4 andra zundappar köpte jag i en klump från Tyskland . Sålde av 4 så denna blev "gratis" för mig. Såg hyffsad komplett ut på bilderna från Tyskland. Men när det väl va hemma så visa sig att svingen va avrostad och svingbulten satt så hårt fast så det va bara att byta "röret" som går igenom ramen .
Fick letat på mig lite delar så den blev komplett i lackdelar . Sen va det bara att glasblästra allt och lämna in på lack. Och då Jag inte ville renovera en orginalmoppe utan ville bygga en så som jag ville att en zundapp ska se ut så valde jag en färg jag har kollat på länge och ville göra nått annorlunda .
Det mesta i kromväg är orginal som jag har lämnat in omkromning. Då vet man att det passar och är bra krom . Dock fick jag köpa styre fotpinnar och stöd .
Den 4 växlade motorn fick läggas på hyllan och jag monterade en 5 växlad renoverad motor med 44mm slag och magges portade superthermcylinder mikuni 20 Kokosan evo2 tändning och sachs stora soljfjädertopp .
Helt nya 150mm nav går nu mer att köpa nya så man slipper köpa skeva tråkiga Famelnav från Portugal . Så 150mm nav införskaffades och jag ekrade upp nya fälgar med polerade kåpor och kromade bromsrarmar .
Sen har det kromats lite annat på den så som hjulaxlar över motorfäste ljuddämpare med alla fästen lagerskål till gaffel . Alla slitdelar inköptes då jag vill göra grundliga renoveringar . Och sen återstod bara det roliga att sätta ihop det stora vuxenpuzzlet . Man planerar att nu har man hela vintern att göra men detta är så roligt så efter 2 veckor så va ju den ihop och nu funderar man på vad man ska göra resten av vintern.
Det är så roligt när man ser i alla forum på folk som klagar på att moppar är så dyra ... ja på min tid kunde man ju köpa en zundapp för 3000 kr får man alltid höra .
Men dom som har gjort en sådan här renovering ja dom vet vad det kostar .
vilken underbar brun färg