Trim och 95e10oktan

4220 inlägg 0 nya
Suzuki

76,3 munstycke blir inte större för att jag kör på 95e10oktan än 98oktan

Suzuki

I natt minusgrader p.g av att det är klart väder och fullmåne.
Kör försiktigt dit ni ska i morgon.
76,3 munstycke blir varken större eller mindre av 95e10oktan däremot sjunker motoreffekten och motorn blir svagare och snålare .
Gäller endast 2-taktaren.
4-taktare blir törstigare däremot och behöver mera för att orka göra samma sak .
Här är det minusgrader nu i alla fall nu

Suzuki

2-taktaren är inte gjord som 4-taktaren .
När motoreffekten sjunker på 2-taktaren så blir den även snålare även om en kör på 95e10oktan .

Suzuki

Jag brukar inte tvätta eu mopeden på vintern när det är minusgrader ute för gör jag det så fryser den ihop

Suzuki

Täcker numer inte över eu mopeden med plast för den börjar bara rosta då .
Den har 72% livslängd p.g av att den är nog en nedpluggad från 10hkr till 2,8hkr och p.g av slitage så ger motorn numer bara 2,3hkr i motoreffekt eftersom den numer bara gör 53km/h ,tidigare 58km/h så motorn har tappat en halv hkr i motoreffekt .
Etanolen den hjälper ju till att kyla motorn när jag kör på 95e10oktan i trafiken och 95oktan tänder ju lättare än 98oktan speciellt när den egenligen ska ha 98oktan .
För lågt oktantal ger renare förbränning ,jämnare förbränning än normalt och mer kraft i motorn även om det är samma energi innehåll i både 95 och 98oktan .
Det där går mäta i en bromsbänk .
Jag brukar använda vindarna och uppförsbackarna som bromsbänk på hög växlarna i trafiken + det eu mopeden och jag själv väger tillsammans med övrig vikt som bromsbänk på motorn . Nu väger jag tillsammans med eu mopeden cirka 200kg i vikt i trafiken .

Suzuki

Varför klass1 eu moped rieju mrt 50 låter som den gör är för att jag kör på för lågt oktantal i trafiken.
Men. Livlängden blir längre än 72% även liksom att motorregistret blir lite bredare än vanligtvis +att den blir lite tröttare och lungare .

Suzuki

2,3hkr minus 6% =2,2hkr cirka som ger 53km/h som mest i motoreffekt .
Kedjan består av långt fler små delar än en variator rem .

Suzuki

Upp till 60km/h går det köra på 95e10oktan sedan börjar 50cubiks 2-taktaren spika (egen livserfarenhet).
Dit har jag 7km/h:s marginal nummer

Suzuki

Höll in en viss blå knapp på styret lite för länge och yamaha dt50r började göra 53mph = 85km/h I trafiken sedan körde jag direkt till yamaha center för att få det till km/h igen samma dag .
28mph är 45km/h .

Suzuki

Yamaha dt50r utgick ur sortimentet 2011 .
Jag är en privat person och ingen byråkrat som dom i transportstyrelsen

Suzuki

Tjärnar 2:- per mil på att köra på 95e10oktan jämfört med 98oktan samt att jag gynnar miljön även .
Då motoreffekten sjunker sjunker även bränsle förbrukningen på 2-taktaren och den blir snålare.
4-taktaren blir bara törstigare med etanol I bensinen.
98oktan är dyrare per liter .
Att köra omkring på för lågt oktantal ger hårdare detonationer i motorn på 2-taktaren och bättre förbränning än 98oktan .

Suzuki

Billigast tanka. bensin. nu

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron har direkt insug i vevhuset via reed ventiler för bättre botten och mellan register vilket ej en del vet och spjäll choke .
S.t.d Cylindern går bara borra upp till max exakt 50,0 c.c.m från 49,7c.c.m . Och har vätske mantel och en vätske pump i motorn och har kylare .

Suzuki

Rieju mrt enduro har ingen blå knapp som en kan ändra instrumenteringen på som yamaha dt50r enduro hade och har inget batteri heller som kan frysa.
Allt elektriskt går på tändström på eu moped riejun enduron.
Hel och halv ljus har den .
Dt50r hade bara halvljus.

Suzuki

174 kg tjänstevikt exklusive förarens vikt på eu moped riejun enduron = förarens vikt är ej medräknad på registreringsbeviset.
Det är inte meningen att man ska väga 37kg för att få stjuttsa på eu moped riejun enduron.

Suzuki

Det är tydligen så att generalagenten för rieju mrt 50 med fler har gjort bort sig för det är bara ben ragelsmannen som väger 37kg i vikt .

Suzuki

74kg ÷ 2= 37kg

Suzuki

Jag är ingen metrolog .
Men. Vid klart och kallt väder kan det vara halkit väglag ute speciellt efter det har regnat dagen före och sedan kommer slask snön och isen så här års

Suzuki

Trim och 95e10oktan

Suzuki

Taget direkt ur instruktionsboken liksom tidigare bild.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.