Trim och 95e10oktan

4333 inlägg 0 nya
Suzuki

Eu moped scootern är enkel att trimma.
Men. Inte den växlade eu mopeden.
På den växlade eu mopeden finns en massa saker som stryper ner hastigheten i motsatts till eu moped scootern.
Man måste vara utbildad mekaniker för att kunna köra trimmat på en växlad eu moped.

Suzuki

Vi kan få en kall sommar I år

Suzuki

Finns ingen v-ring på eu moped rieju mrt enduron och tycks inte finnas någon varvstopp heller utan den är gjord för att orka 45km/h I topp hastighet I trafiken därav låga 2,8hkr I motoreffekt.
Hel syntetiskt 2-taktsolja gjorde att den orkade göra mer än 45km/h medans 95e10oktan gjorde att den orkade högst 51,5km/h .
Mager bensin gör att den orkar högst 51,5km/h .
Mager bensin tar ner motoreffekten till 2,5hkr och breddar registret på den och ökar verkningsgraden och vridmomentet på den med ett antal procent lite tidigare i varv och gör att eu mopeden går lagligare istället och får ett lite trubbigare register.
Så jag kör på 95e10oktan av flera anledningar.
Etanolen I bensinen gör att den inte självtänder på 95oktan och gynnar miljön samtidigt .
På 95e10oktan tycks den gå nästan lika miljövänligt som en 4-taktare.
Dessutom har jag vuxit ifrån full gas på den utan kör med halv eller 3/4:s gas på eu mopeden.
Av flera anledningar.
En av orsakerna är att allt håller längre.
Semester gas under körning.
På 95e10oktan kör jag frivilligt.
Konstruerad så den ska orka 45km/h och inte toppa 45km/h .
Den är Konstruerad så att den inte ska orka stunts eller orka ta mer än en passagerare på högst 75kg i vikt eller 75kg bagage.
Jag väger cirka 100kg med utrustning cirka 110kg alltså får jag ta cirka 65kg bagage på den och har tidigare tagit 13kg bagage på den = cirka 57kg kvar
att ta i bagage .

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja gjorde att den orkade 50%mer =3,2hkr medans 95e10oktan gjorde att hkr sjönk medans vridmoment steg och hamnade vid ett längre varvtal.
Fick nån form av enduro glidare med 6-växlad växellåda.
Stark och lugn motorgång.
Den har varken haft varvstopp eller v-ring utan bara låg hkr .
Trimma?
Då måste man byta hela vägen och det blir dyrt och svårt.

Suzuki

Kategori eu moped rieju mrt enduro värde cirka max 20.000:- och 2-taktsolja brukar inte klassas som trim.
150kg ?
Då orkar den ej göra 45km/h

Suzuki

Men. Om jag börjar väga 87kg då kan den orka göra 70km/h minus 3% I felvisning på mätaren =68,5km/h .

Suzuki

Jag kör inte idag p.g av olycksstatesiken

Suzuki

Fortsättning.
Tur att jag inte kör för nu kom nederbörd

Suzuki

Använder inte dubb däck

Suzuki

Jag kör ej idag av flera anledningar

Suzuki

Tog ut eu moped riejun enduron och tanka den och provstartat eu moped rieju mrt enduron idag

Suzuki

Det är glagga där jag har den

Suzuki

Doktorn ska leka diktator och försöka diktera vad jag ska ha för special intresse

Suzuki

53km/h blir 46,11km/h på en vajerdriven mekanisk mätare .
53km/h minus 13%felvisning =46,11km/h

Suzuki

45km/h minus 5%=42,75km/h på en elektrisk hastighets mätare.

Suzuki

47km/h minus 3%felvisning på en pixel mätare blir 45,25 km/h .

Suzuki

Rättelse 45,59km/h ~46km/h .

Suzuki

För isigt för eu moped körning i dag och speciellt på morgonen

Suzuki

Det finns ett helt spektrum av färger.
Trimmad eu moped ?
Det blir bara trimmad eu moped för eu moped går inte typa om till lätt motorcykel eller klass 2 moped.

Suzuki

Men. Nationell moped klass 2 går typa om till lätt motorcykel däremot

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.