Trim och 95e10oktan

4317 inlägg 0 nya
Suzuki

Javisst går det köra på 95e10oktan om man har 2011 årsmodell på eu mopeden eller nyare och man låter bli att trimma den.

Suzuki

Har bara 49cubik orörd eu moped riejun enduro som gör max 51,5km/h ~51km/h I topp hastighet I trafiken som varken dricker, hoppar eller stutsar och som knappt släpper ut nåt alls.

Suzuki

Många fel av 2-takts förarna när det gäller 49cubik.
49cubik kan gå 165km/h max ,van ven kraidler har dom aldrig läst och hans fordon.

Suzuki

En rieju mrt enduro i 49cubik går i teorin max 65km/h och motorn ger max 3,5hkr .

Suzuki

Men. Det är ingen som lyssnar på mej

Suzuki

Vet ni om utsläppen ökar när ni kör trimmat.

Suzuki

65 -90km /h en omöjlighet för eu moped rieju mrt enduron eftersom den är svensk standard och otrimmad i trafiken på 2,8hkr och 49cubik.

Suzuki

49cubik ger som mest 90km/h i topp hastighet I trafiken med 7hkr i topp hastighet I trafiken.
Men. Måste pluggningar plockas bort och både ett 13kuggs framdrev monteras och mindre bakdrev monteras på 48kugg minst då om den orkar ska den göra 91km/h .
Men. Måste en trim cylinder monteras för 3,5hkr blir för klent i motorstyrka och 16 m.m:s förgasare blir för liten och 27m.m:s avgassystem blir för smalt och då först har man glädje av 98oktan.

Suzuki

Men. Inget är bytt på eu moped rieju mrt enduron.
Den har original 11kugg fram och 52kugg bak och 27m.m:s avgassystem och 16m.m:s original förgasare.
16m.m:s förgasare ger som mest 5hkr i teorin.
Men. Det medger inte 27m.m:s avgassystem.
32m.m:s avgassystem medger 5hkr i motoreffekt och tillsammans med rätt drevning och 98oktan kanske 85km/h .
Men. Det blir 120dbl i ljudnivå +att fordonet låter som en motorsåg och bullrar fram.

Suzuki

13kugg och 50kugg ger 80km/h och 13kugg och 48kugg ger 86km/h

Suzuki

13 kugg fram och 46kugg bak ger 92km/h

Suzuki

En behöver inte lika hög motoreffekt för att det ska gå 45km/h på en växlad 2-taktare eu moped rieju mrt enduro som en remdriven eu moped scooter

Suzuki

Det är 8 gånger mindre förluster på en växlad eu moped än en remdriven

Suzuki

Det enda som händer är att det blir 2% lägre motoreffekt på 95e10oktan än 98oktan och då bör eu moped 2-taktaren bli 2% snålare

Suzuki

Det finns klass1eu moped dt50r på 1,36hkr =1kw:s motoreffekt och 49cubik som gör 45km/h.
Det bevisar att vissa har fel

Suzuki

En 2-taktare som körs på 95e10oktan drar lika lite som en 4-taktare på 98oktan.
Körs 4-taktare på 95e10oktan så blir 2-taktaren snålare än 4-taktare eftersom 2-taktaren påverkas mindre av etanolen I bensinen.

Suzuki

Eu moped Motarder är inga terräng fordon.
Det är asfalt eu mopeder

Suzuki

Varför jag inte kör terräng med den .
Enkelt.
Terräng körningslagen.
Prova köra i åskhagel floder och över glas utan att få punka med en eu moped motard.
Det går oftast inte så bra p.g av för släta och tunna däck t.ex .

Suzuki

När kedjan är varm ska man vaxa den ,inte när den är kall .
Vax sitter bättre än olja och är miljövänligare än olja speciellt i regnväder och åskhagel.

Suzuki

Urban, Vilhelmina och blända skola sommaren ända. Vi får en kall och blåsig sommar I år .

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.