Trim och 95e10oktan

4220 inlägg 0 nya
Suzuki

Kx 125 har tävlings utväxling som standard och fri motoreffekt klarar få av på en kx125 hel cross.
Jag gör det inte utan att det blir en olycka

Suzuki

Original avgassystemet är på 27m.m som man mäter invid cylindern.

Suzuki

Ett trimavgassytem är avsevärt grövre på 30-32 m.m cirka och är av tunn plåt och bör ge som mest 5hkr I motoreffekt och höga dbl och rpm och då bör den låta som en motorsåg till ljudet och gå 85-90km/h med rätt utväxling typ 13kugg fram och cirka 46kugg bak =92km/h cirka och hoppa stutsa och dricka bensin och 2-taktsolja.
Bara teori.

Suzuki

För förgasaren ger inte mera än 5hkr p.g av att den är på 16m.m original

Suzuki

27m.m avgassystem ger inte mera än 2,8hkr i motoreffekt med katalysator trots 16 m.m förgasare

Suzuki

Har fått 2-taktaren att ryka 75% mindre under körning I trafiken

Suzuki

Vadå trim.
Det är ju bara 2-taktsolja
Som ger 75%mindre rykande.
Ger Nästan samma verkningsgrad som 4-taktaren.
25% sot under körning det är allt

Suzuki

Motoreffekten är fortfarande 2,8hkr .
Men. Vridmomentet har ökat till 4,5 nm och verkningsgraden 18% minst.
Etanolen tillverkar vatten som sköljer, kyler och håller motorn ren invändigt i 95e10oktan och ser till att soppan inte fryser vintertid

Suzuki

Att 95e10oktan är mer explosivt är bara en myt i verkligheten är 95e10oktan mindre explosivt än 95oktan.
Vissa är tydligen färgblinda och märker inte när det sänds propaganda och blir lurade att 95e10oktan är mera explosivt än 95oktan.
95e10oktan är 2%magrare än 95oktan

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.214,4 mil

Suzuki

39 x 50 m.m ÷3,14 =62 cubik
39 x 48 m.m÷ 3,14= 60 CUBIK.
39 X 45 M.M ÷3,14=55 cubik
39 x 43.m.m ÷3,14= 54 cubik
39 x 40 m.m ÷3,14= 49,68 cubik ~49,7 cubik

Suzuki

39 x 40,1 .m.m ÷3,14=50,0 cubik

Suzuki

39 x 40,3 m.m ÷3,14= 50,0 cubik

Suzuki

46 x 48 m.m ÷3,14= 70,3 cubik

Suzuki

En av fördelarna med att köra bensin drivet är att man slipper köra på vilda djur genom att den är inte lika tyst som en el driven moped.
Motorljudet varnar innan jag kommer på vägen.
Igår hann en ekorre över vägen framför mig t.ex

Suzuki

T.o.m ormen känner när jag kör genom vibrationer och ser när jag kommer.
Ormen har inga öron.
Men. Känner på vibrationer och ser .
Så eu moped rieju mrt enduron är t.o.m reptil vänlig i trafiken

Suzuki

Centrufugal kraften kastar av hjälmen och huvudet tar i marken utan skydd med våldsam kraft och hen dör om den ej är fastspänd.

Suzuki

Det ser tufft ut med öppen hjälm.
Men. En öppen hjälm skyddar ej mot ansikts skador i en eventuell olycka.
Se upp med stressade bilister som kan köra ut framför er

Suzuki

Förutom att med en öppen hjälm kan man bli tvångs matad med insekter under körning.
Egen livserfarenhet av öppen hjälm
Lite fear faktor av öppen hjälm.
Bong apetit.
Enda fördelen är att man är mätt när man kommit fram.

Suzuki

Få tal om utsläpp.
Eu moped rieju mrt enduron släpper ut avsevärt mindre än en person bil gör på tomgången t.o.m nummer.
Den hel syntetiskt 2-taktsoljan och 95e10oktan har gjort den nästan avgasfri.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.