Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Utan pluggningar bör eu moped rieju mrt enduron gå 120km/h och motoreffekten bör bli cirka 8,4hkr och vridmomentet bör bli 9,0nm i vridmoment i topp med rätt utväxling nämligen 13kugg fram och ett mindre bakdrev och lämplig kedja i teorin enligt miniräknaren.

Suzuki

Men. Med mej bakom styret blir det bara 45km/h vid 4.775rpm och 1,4 dl per mil på 6:an I trafiken.

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.250,4mil i trafiken.

Suzuki

Har informerat transportstyrelsen nästan allt på eu moped rieju mrt enduron även det låsbara tanklocket på eu moped rieju mrt enduron.

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron bör då inte göra mera än 45km/h på mätaren med 95e28oktan.
Etanolen blir vattenånga så motorn och avgassystemet får ett ångbad och blir rent invändigt medans jag kör.

Suzuki

Den kan mycket väl göra 58km/h på 95e28oktan med orörd förgasare och 76,3:s huvudmunstycke och nålen I mitten läge med orörd motor och utväxling och avgassystem.
Det är bara plocka isär den.
Ni hittar ändå inget trim.

Suzuki

Motorn är snål på 2-taktsolja nummer och det är 2-taktsolja som gör att den gör 58km/h och 2-taktsolja räknas ej som trim enligt lagen.
Del syntetiskt 2-taktsolja är för fet för Motorn så jag kör på hel syntetiskt 2-taktsolja.

Suzuki

Hemligheten är att jag kör på hel syntetiskt 2-taktsolja.

Suzuki

Har prövat köra på 15%utspädd prem bensin.
Men. Den gör ändå 58km/h I topp hastighet.

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron släpper tydligen bara ut 20,6gram per km i år .
En minskning med 71% per km .

Suzuki

Verkningsgraden är tydligen 20,5% och motoreffekten 4,7hkr och vridmomentet tydligen 5,1nm enligt miniräknaren som mest på eu moped rieju mrt enduron nu .

Suzuki

Fortsättning.
Men. Den fortsätter göra max 58km/h vid nästan 6.000rpm på stjätte växeln.
Ingos bensin är blötare än prems bensin.

Suzuki

5.975rpm vid 58km/h på 6:an .
Idag får eu moped rieju mrt enduron stå.
Körde 16mil igår

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.270,0mil

Suzuki

Den hel syntetiskt 2-taktsolja som är blåfärgad och tunnare fick motorn att gå 50% lättare än del syntetiskt 2-taktsolja.
Det löns inte byta till ett grövre avgassystem och ej heller växla upp den heller.
Motorn har planat ut på 58km/h .

Suzuki

Måtten stämmer.
Men. Den går ändå 58km/h .

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja gav troligtvis en ökning från 2,8hkr till 5hkr I motoreffekt vid 5.975rpm utan trim enligt lagen.
Måtten stämmer.
Men. Den gör ändå 58km/h som mest I trafiken och en behöver inte fylla på med 2-taktsolja lika ofta längre.
16 m.m,s original förgasare ger som mest 5hkr I motoreffekt.

Suzuki

Jag har flera 8 benta passagerare på eu moped rieju mrt enduron

Suzuki

Den största 8 benta var 7cm på eu moped rieju mrt enduron med benen inräknat.
Fick åka snålskjuts först på eu moped rieju mrt enduron sedan på skon in .
Bor nummer under kyl och frys inne hos mig

Suzuki

2-taktsolja räknas ej som trim enligt lagen på 2-taktaren utan som nödvändigt annars skär 2-taktaren.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.