Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Lägg märke till att jag har registreringsskylt på eu moped rieju mrt enduron.
Det ser ni på bilden.
En motocross har inte registreringsskylt och inte heller en nationell moped.
Dom enda som har registreringsskylt är eu mopeder och motorcyklar av 2-hjuliga fordon förutom militär trampcykeln.

Suzuki

Jag fick en dt50r eu moped usc 344 att göra 75km /h med 1,36hkr =1kw i motoreffekt enbart genom att byta till slätare däck och fick en av Sveriges snålaste lätta motorcykel ,3dl/mil vid 75km/h utan trim cylinder och jag hävdar mej inte,ingen storfiskar vals och inget påhitt eller liknande.

Suzuki

Hade kört 53mph =85km/h med en yamaha dt50r enduro genom att hålla in en blå knapp lite för länge och detta helt utan trim .
Yamaha var tvungen sluta med yamaha dt50r p.g av mej .
Så hur blir det med rieju mrt enduro i framtiden?.

Suzuki

Rieju mrt enduro skulle ha varit slut vid 3.000 mil.
Men. Är hur pigg som helst och går mjukt fortfarande .
3.000 mil verkar vara bara 10% av livslängden?

Suzuki

Slit och släng är ohållbart, en moped kan hålla livet ut?.
Så fall inte för grupptrycket.
Naivitet är som att förstöra en radio genom att ha högsta volym på radion och förstöra högtalarna sedan blir det tyst

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.470,0 mil

Suzuki

Alla kan ljuga även flickor.
Men. Jag kan erkänna när jag ljugit.
Jag har ju ingen att ljuga för.
Idag mötte jag polisen och körde 49km /h uppför solbacken.
Hur kan eu moped scootern gå 45km/h och är på 49cubik?

Suzuki

Har inte two stroke rider lämnat 30 mopederna bakom sig?
Det har jag.

Suzuki

3dl/milen ÷2= 1,5dl/milen =150 ml /milen

Suzuki

150ml/milen vid 45km/h landsvägskörning vid 4.775rpm på sjätte växeln.
2,8hkr original motoreffekt.
95e10oktan fungerar som en extra varvstopp genom att ta ner motoreffekten 7,8% och hålla motorn ren invändigt så den bara gör 54km/h som mest I hastighet i trafiken och breddar registret med 7,8% i trafiken och 15,6% +50%= 65,6%mindre sot och utsläpp i trafiken från 2-taktaren genom att kolven går 50%lättare i cylindern än med del syntetiskt 2-taktsolja.

Suzuki

Använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

3.125 rpm I tomgång ×UTVÄXLINGEN =4.775RPM VID 45KM/H I TRAFIKEN OCH 52KUGG BAK OCH 11KUGG FRAM.

Suzuki

En yamaha dt50r 30 moped varvar +125rpm mer vid 30km/h på sjätte växeln.

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.478,2 mil .
Det är en del som inbillar sig att jag kör trimmat.
Men. Det är bara inbillning.
Dt50r 30 mopeden varvar 4.900rpm vid 30 på 6:an medans eu moped rieju mrt enduron varvar 4.775rpm vid 45km/h på 6:an skillnaden är 125rpm i motorvarv.

Suzuki

Hur kan jag fortfarande ha bara 2,8hkr i motoreffekt om jag kör trimmat?

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.481,2mil

Suzuki

Har prövat både en naiv mätare och en depp mätare på yamaha dt50r eu moped enduro

Suzuki

Sidoeffekterna med hel syntetiskt 2-taktsolja är bland annat att eu moped rieju mrt enduron börjar gå för snabbt, bli pigg och bli starkare och verkningsgraden ökar avsevärt bland annat

Suzuki

Glömde nämna att livslängden fördubblats minst kanske t.o.m 5 dubblas på motorn ?

Suzuki

Jag kör inte med dubbdäck t.ex på vintern och eu moped bromsar släpper långt ifrån ut lika mycket som bilar och lastbilar och bussar och det här är ingen gröntvättning dessutom så är bränsle förbrukningen halverad sedan år tillbaka i tiden på eu moped rieju mrt enduron.
4år sedan jag slutade med del syntetiskt 2-taktsolja och började med hel syntetiskt 2-taktsolja .

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.