Trim och 95e10oktan

4300 inlägg 0 nya
Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron är hel fordonsgodkänd så oavsett om du höjer nålen eller växlar upp den så klassas det som trim.
Respekterar du strutsens familj så Respekterar den dig

Suzuki

Utan 13kugg gör rieju mrt 50 enduro 65km/h och med 13kugg 75km/h opluggad och med 12kugg 70km/h opluggad i teorin.

Suzuki

Reducktionsplickten tar ner rieju mrt enduron till 45km/h genom att reducera energin i bensinen.
Men. Den blir piggare och går mjukt och motoreffekten sjunker till cirka 2hkr med 28%etanol I bensinen från 2,8hkr.
Motoreffekten sjunker med cirka 08hkr till 2hkr och breddar registret samtidigt ökar vridmomentet.

Suzuki

Med 28% etanol I bensinen =1,96liter etanol I tanken

Suzuki

På 7liter bensin blir det cirka 2 liter etanol I bensinen med 28% etanol I bensinen.
Och 80% mindre utsläpp från 2-taktaren = strax under 1gram per km I utsläpp I trafiken och cirka 46,16km /h I topp hastighet I trafiken och blå eller rödfärgad soppa i tanken.

Suzuki

Med 28% etanol I bensinen väntas bränsle förbrukningen gå ner till I alla fall ett medicin mått per km högst (30ml km ) vid 45km/h och vid 4.775rpm på högsta växeln.

Suzuki

Med mer etanol I bensinen sjunker motoreffekten och verkningsgraden ökar istället och registret breddas istället.
Dom flesta tänker i tango maskiner (4-taktare).
Dessa blir istället 28%törstigare.
Medans 2-taktaren blir 28% snålare.

Suzuki

Kör en original eu moped som är helt orörd.
Dekalerna håller på släppa p.g av åldern.

Suzuki

65km/h har blivit 54km/h p.g av reducktionsplickten och bör bli 50km/h I topp hastighet I trafiken p.g av reducktionsplickten.

Suzuki

I år 2024. Opluggad och utan reducktionsplickten bör den göra 130km/h I topp hastighet I trafiken

Suzuki

Förlåt. 150km/h I topp hastighet I trafiken

Suzuki

54km/h sedan blev det tvärstopp I hastighet I trafiken p.g av reducktionsplickten och i år ska dom blanda in 6,6% mer etanol I bensinen till 14,4% etanol I bensinen och då bör det bli stopp vid 50km/h I trafiken.

Suzuki

Har god och tät kontakt med transportstyrelsen och är för ärlig för att köra omkring trimmat I trafiken dessutom så håller inte bromsarna för mera än 45km/h I längden.
Ser fram emot 28%etanol I bensinen och 46,16 km /h i topp hastighet I trafiken och cirka 2liter etanol I bensinen och 5 liter bensin i tanken ,totalt 7 liter i tanken.
Reducktionsplickten är en bra extra pluggning år 2027.

Suzuki

Köra 65km/h vinner man bara 7 sekunder på som man förlorar direkt då man stannar och så riskerar man soppatorsk och oljetorsk och står med skuren motor och indraget körkort och beslagtagen eu moped +böter och liknande.
Det är inte värt det eller hur ?

Suzuki

Nej. Bättre köra 45km/h och gynna miljön och övrigt och låta dom som vill köra ifrån en i trafiken.

Suzuki

Och speciellt i april månad när vädret kan skifta och samma sak väglaget i trafiken från barmark till blankis och blixthalka ,helt plötsligt kan det regna eller vara snöstorm.
April månad är en lurig månad när det gäller vädret och väglaget här uppe I norr I april månad.
4 väder samtidigt samma dag .
Man kör på egen risk.

Suzuki

Får jag väl en utskällning för att jag inte tankar onödigt dyr bensin på yamaha center i vanlig ordning som inte är ett dugg bättre.

Suzuki

95e30oktan är då anti-trim i trafiken år 2027.
Eu moped rieju mrt enduron går då bara zekigare av 95e30oktan.
Man kan kalla det rapport från framtiden.

Suzuki

Ets2 =utsläppsrätter

Suzuki

7 x 40=280kr .
Tur att eu moped riejun enduron bara tar 1,5-2dl /milen

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.