Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Som den vintern jag hade varit ute och kört I minus-20° grader kallt med yamaha dt50r eu moped och kom hem och hade snortappar hängade från näsan och hade öppen hjälm och crossglasögon tur och retur kåge ett par mil.

Suzuki

På en eu moped scooter sitter man på som en köksstol och använder mest högerhanden.
På en växlad använder man hela kroppen när man kör.

Suzuki

Har nämligen provkört 3 olika eu moped scooters och funnit busenkel konstruktion.
Men. Livsfarliga.
Märk upp vilken broms som hör till vilken broms på eu moped scootern till att börja med.

Suzuki

Vill ni förlora körkortet och eu mopederna ?

Suzuki

Så Varsågod .
Ni tål ju ändå inte växlade mopeder.
P..g av genus frågor.
Vissa skaffar scooter bara för att få sig en flickvän och ser växlade som invasiva.
Scooter mopeder är enligt mig själv bara en fluga och jag skaffade inte eu moped för att få flickvän som jag är ändå för gammal för.
Det jag kör är ingen flickmagnet utan ett transportmedel enbart .

Suzuki

Från savannen till ingenting i mitt eget fall.
Dom säger att det är aldrig försent.
I mitt fall har det alltid varit försent.
Har aldrig varit intresserad.

Suzuki

Förra året hade jag kedje brott och nu i höst såg jag en som troligtvis hade fått rembrott på sig eu moped scooter på cykel och gång banan påväg till utterströms påvägen hem

Suzuki

Jag sitter närmast motorn så jag hör exakt hur motorn låter och enligt mig så har den börjat låta som korsning mellan 2 och 4-takt sedan jag bytte till tunnare hel syntetiskt 2-taktsolja.
Jag kallar det 2-t stånka på lite högre rpm .

Suzuki

Har prövat köra 4-taktare 4-hjulingar t.o.m diesel 4-taktare 4-hjuling tidigare 1-stånkor

Suzuki

Snål på 2-taktsolja.
Men. Tar mer bensin, fortfarande original 2,8hkr.
Men. Mera vridmoment istället och renare förbränning och högre verkningsgrad.

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron brummar fram och sotar nästan ej alls.
Det bästa från 2 och 4-takt

Suzuki

Jo. Den knattrar.
Men. Har dragit bara 2,62 liter bensin på 3 dagar och ml 2-taktsolja vid 45km/h

Suzuki

Grövre däcksmönster skulle göra eu moped scooter trafiksäkrare även om comforten blir något sämre liksom accet på eu moped scootern

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.360,8mil .

Suzuki

Del syntetiskt 2-taktsolja är bara till 50% fosilfri medans hel syntetiskt 2-taktsolja är 100% fosilfri

Suzuki

Dom borde införa årlig avgasbesiktning på eu mopeder dels för att komma åt trimning dels för miljöns skull.

Suzuki

Har ni klimat ångest?
Det har ej jag.

Suzuki

Över 45km/h börjar ni bara må dåligt.

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.363,7mil

Suzuki

Original motoreffekten är 2,8hkr.
Det enda som är bytt förutom tanklocket är 2-taktsolja på detta måndags exemplar och det räknas inte som trim

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.