Trim och 95e10oktan

4350 inlägg 0 nya
Suzuki

Det snöar ymnigt och jag rekommenderar ej moped/Eu45 klass ett moped körning i Skellefteå idag

Suzuki

Extrem väder ?
Jo.Men jag kör ju en Extrem Eu45 klass ett moped

Suzuki

Att köra omkring trimmat är ett av dom bästa sätten att förstöra en Eu45 klass ett moped och samtidigt utsätta både en själv och andra för fara i trafiken.
Kör 45km/h och inte mera än det .
Oavsett om du kör trimmat eller ej .

Suzuki

Får du el-torsk p.g av trimning så kan jag säga lika lång väg tillbaka eller så får du ringa assistans kåren och då blir det dyrt samt att försäkringen gäller inte vid trimning och ta och gör ett studiebesök på bårhuset sedan är du dig inte lik efteråt när det gäller trimning, bara ett förslag.

Suzuki

Då du upplevt ett antal olyckor i trafiken med trimmad moped så möjligen slutar du köra trimmat I trafiken?.
Köra på bakhjulet ,då ramlar du av möjligen.
Annars fortsätter mopeden utan dig ett par méter tills den tippar omkull och stannar.

Suzuki

Vill du uppleva en trafikolycka så gör stunts och kör trimmat.
Jag kan säga att det är inte kul alls.
Det gör ont både i kroppen och plånboken.

Suzuki

Köp inte regummerade däck du får bara lättare punktering och däck explosion

Suzuki

Du förstör däcken genom att Burna med däcken

Suzuki

Blixthalka går lika bra som olja om du ska burna med däcken.
Men. Klaga inte om du ligger där med mopeden över dig tack.

Suzuki

Suzuki

Suzuki

Suzuki

Vid full gas är det 90dbl Vid 57km/h på sjätte växeln och Vid tomgång 80dbl och vid 45km/h 71dbl

Suzuki

Fast det går mest I 41km/h och det har det gjort i mera i än 6års tid p.g av felvisning på mätaren.

Suzuki

Om det är hål på avgassystemet eller att du kör trimmat så gör det ont i I hundens öron och får inte du migrän av ljudet liksom hunden.
Hunden hör dubbelt så bra som du i trafiken.

Suzuki

Och du kör inte mera än 45km/h så hinner katterna över vägen för dom springer 50km/h som mest I hastighet I trafiken.

Suzuki

Ekorrar har en hastighet på cirka 30-40km/h när dom ska över vägen och mördarsniglar cirka 6 km/h när dom ska över vägen som mest har jag sett i trafiken.

Suzuki

Undvik köra på prem bensin i 2-taktaren
Speciellt om du kör oljeblandad bensin.
Kör på 98oktan om du kör oljeblandad bensin.
Har du separat smörjning så går det bra med vanlig 95e10oktan.

Suzuki

Om regeringen höjer reducktionsplickten till 10,1 så blir 2-taktaren 90,1 %miljövänligare på 95e10oktan istället för 82% miljövänligare t.ex

Suzuki

Det enda som jag skruvat i är en dåligt monterad backspegel på Eu45 klass ett mopeden och det är allt och det kan knappast klassas som trimning.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.