Trim och 95e10oktan

4244 inlägg 0 nya
Suzuki

62kugg bakdrev gjorde Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron bara snålare och miljövänligare och starkare och ihop med 95e10oktan och hel syntetiskt 2-taktsolja 82% +att den har katalysator och är miljövänligare än från början och höjer reducktionsplickten till 10,1 så blir 2-taktaren 90,1% miljövänligare och släpper ut cirka 13gram per km jämfört med 71gram per km från början i trafiken vid 45km/h på 6:an .
Katalysator har inte 4-taktare ensamrätt till och 2-taktaren behöver katalysatorn bättre än 4-taktaren.

Suzuki

Spindlarna har bosatt sig i Eu45 klass ett mopeden så nu är Eu45 klass ett moped enduron ett spindel bo och vad mer bor i den?
Det finns mest bara Eu45 moped motarder nummer.
Dekalerna håller på släppa

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron har bara estetiskt värde för mig själv.

Suzuki

Dessutom börjar den här Eu45 moped klass ett modell mopeden bli ovanlig i trafiken.
Dels pga omställningen Dels för att dom flesta väljer ju oväxlade moped scootern och oväxlade el mopeder.

Suzuki

Religion kan inte skydda dom som kör trimmat I trafiken oavsett Religion.
Trimning ger bara olyckor mest I trafiken.
Så kör otrimmat eller original i trafiken.
Låg risk för att åka fast.
Men. Hög risk för olyckor.
Oavsett Religion och tro egen livserfarenhet.
Skydda dig själv genom att köra omkring pluggat i trafiken.

Suzuki

Dom flesta associerar växlade Eu45 klass ett mopeder med trimning.
Men. Det är fel.
Det är precis tvärtom för det är avsevärt svårare köra ifrån polisen med en växlad 2-taktare än en moped scooter i trafiken så välj växlad 2-taktare om du ska köra lagligt i trafiken.
Jag brukar säga att dom som väljer remdrivet gör det ofta för att både kunna köra trimmat och skjutsa på den eftersom det är för enkelt trimma scootern till 85/90km/h .
Det handlar ju bara om att ta bort en hylsa I variatorn så gör den 85/90km/h p.g av 5,44hkr eller 4kw i motoreffekt I motorn och ännu enklare är det trimma en el moped.

Suzuki

Ta bort varvstopp och motorn skriker ihjäl sig av rpm sedan blir tyst p.g av motor haveri och växla upp den lönar sig inte för den går inte snabbare ändå .
Den blir enbart svagare av en uppväxling som resultat.

Suzuki

På Youtube videos såg jag en rmt som gjorde 90,1km/h och lät som en formel 1 bil om nu Youtube videon var äkta vara?.
Så vida det inte var en 300 kubikare rmt rieju typ 2-taktare ?.

Suzuki

Dom brukar ju använda sig av en rieju 300 rmt 2-taktare för att göra reklam för en 49kubiks rieju mrt 50 enduro.

Suzuki

58km/h är max med alla pluggningar kvar I motorn

Suzuki

Har inga eftermarknads grejer på Eu45 klass ett mopeden för den är hel fordonsgodkänd och gör 57km/h på mätaren.
Inte mitt fel att tillverkaren inte kan 2-taktsolja.

Suzuki

Har diabetes typ 2 så jag kan inte dricka alkohol för alkohol är bara socker och socker kan ge blindhet för diabetiker bland annat

Suzuki

Nationella mopeder kan gå 45 km/h efter inkörning.
Men då blir det böter för fortkörning.

Suzuki

Friktions däck hjälper lite på blixthalka.
Men. Att låta mopeden/Eu45 mopeden stå hjälper mycket i trafiken.

Suzuki

Köra på rpm då håller inte el moped motorn länge speciellt inte om den är trimmad.

Suzuki

Dom flesta tänker bara på sig själva i trafiken.
Det är oftast därför det sker olyckor I trafiken och i övrigt så kör som du vore osynlig i trafiken

Suzuki

T.ex lägger in blinkers just när dom ska svänga och hindrar trafiken då och begår dubbla förseelser

Suzuki

Inkörning ger en hel del i hastighet på bensin mopeder.
På el mopeder ger Inkörning vad jag vet ingenting alls i hastighet I trafiken.

Suzuki

Jag bromsar lätt och långsamt med fotbromsen och handbromsen vid körning på is och snö samt frikopplar och släpper upp gasen och motorbromsar
Men. Just i vinter kör jag inte Eu45 mopeden samt att utisam ska flytta till gamla adressen till våren i Skellefteå.

Suzuki

Vid sladd med framhjulet får motorbromsen räta ut eu45 mopeden via bakhjulet

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.