Trim och 95e10oktan

4177 inlägg 0 nya
Suzuki

Allt elektriskt går på tändström på Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron även blinkers och det finns inget batteri även pixel mätaren som mäter hastigheten och det finns ingen el start utan bara en kickstart.

Suzuki

Samt 4 olika bromsar nämligen däcken, motorbromsen och skivbromsarna.
Hel och halvljus och bromsljus på både handbromsen och fotbromsen och posionsljus bak .
Hastighets mätaren tänds inte förrän motorn är igång liksom allt det övriga.

Suzuki

Fjädringen är av enduro typ och enkel dämpning bak och det är standard och lagligt med en enda vänster backspegel även om det finns fäste för dubbla backspeglar.

Suzuki

Paket hållare finns ej på den som tillbehör utan bagaget tas i ryggsäcken och det finns inget bagage utrymme under sadeln eller nån tankdummi på den.

Suzuki

Är man oförsiktig med kopplingen så kör den iväg utan förare på den i trafiken.

Suzuki

Det går inte köra och prata i mobiltelefon på den för jag har inget handsfree längre sedan några år sedan, inte ens smsa går det för båda händerna är upptagna med att köra den i trafiken.
Samtal och sms får vänta tills jag står still med den liksom mailj.
Men. Jag brukar kolla att jag har mobiltelefon med under körning I trafiken genom att känna i trafiken samtidigt som jag kör och ser framåt i trafiken.

Suzuki

Ni vet troligtvis inte vad ni utmanar när ni kör trimmat för I 80km/h om det blir tvärstopp väger ni och den så kallade mopeden och mopeden 52gånger vikten och ännu värre om det blir en frontalkrock 58 gånger vikten .
Taget från amerikanska mytbusters.
I 45km/h och tvärstopp väger jag och Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron som en personbil tillsammans har jag räknat ut.
När jag körde om en a-traktor så körde jag om på vänster sida och när nån ska svänga vänster så kör jag om på höger sida.
För jag behandlar en Eu45 klass ett moped som går för snabbt original en lätt motorcykel i trafiken.

Suzuki

Den har enkel stötdämpare bak .

Suzuki

Den bör hålla livet ut I nedstrypt skick .
2,93hkr eller 2,2kw är låg motoreffekt för Eu45 klass ett moped.
Men. Höga rpm

Suzuki

Jorden förnyar magnet fältet, det är därför det händer väder katastrofer lite överallt på Jorden och vi är mitt inne i det om ett sekel börjar det lugna ner sig.
95e10oktan sätter ner motoreffekten och Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron blir snålare med 6-10,1% genom att det är en 2-taktare, 4-taktare blir däremot både svagare och törstigare på 95e10oktan

Suzuki

2-taktaren blir bara snålare och svagare på 95e10oktan och bör bli ännu snålare och klenare på 95e30oktan, 4-taktare blir bara törstigare ju mer etanol I bensinen det blir .

Suzuki

Dom flesta har bara 4-taktare i huvudet.
Dom flesta gör misstaget att ta bort original munstycket i förgasaren på en 2-taktare.
Suzuki ts50x skulle vara enkel att trimma om dom lät original 67,5 huvudmunstycke sitta kvar.
Det behövdes bara en trimkrök med slutljuddämpare så gav motorn 3hkr I motoreffekt.
Historia nummer.
Så vadå svårtrimmad.

Suzuki

Hur jag fick yamaha dt50mx gå rent ?
Jo.jag lät original 88:s huvudmunstycke sitta kvar i förgasaren.
På 98oktan skulle den ha gjort 70-75km/h med bara en 32m.m trimkrök och slutljuddämpare och 12kugg framdrev.
Historia nummer det även.

Suzuki

2-taktsolja räknas inte heller som trim enligt lagen på 2-taktaren

Suzuki

Men. Att använda handbromsen och gasen för att få el mopeder att gå 68km/h kan räknas som trimning enligt lagen.

Suzuki

Från 45km/h till 68km/h för super soco är ju en Eu45 moped som är tänkt att toppa 45km/h ursprungligen och inte nästan 70km/h (68km/h).
Ingen kan skydda tonåringar som kör nästan 70km/h med en trimmad super soco

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.