Trim och 95e10oktan

4287 inlägg 0 nya
Suzuki

El mopeder är inget för mej ,jag gör skrot av en sådan eller kör den till kafee loket I kusfors och lämnar den där vind för våg och tar taxi hem.

Suzuki

Suzuki ts50x =enkel att trimma via en grovkrök +ljuddämpare se bara till att original 67,5:s huvudmunstycke sitter i förgasaren och att avgassystemet är opluggat.
Ska ge cirka 3,5hkr med 67,5:s huvudmunstycke och en topp hastighet på 65km/h .
Höj bara nålen I förgasaren ett hack och värmetal 7 på tändstiftet ngk BP 7 es .
Finns 5:e original tillbehörs växel då gör den nog 75km/h.

Suzuki

Den har 8liters tankvolym och 1,3 liters separat smörjning under sadeln om jag inte minns fel ?
15 m.m mikuni förgasare och går även köra på oljeblandad bensin

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja gav tydligen 13% mindre utsläpp och 13% renare avgaser och 13% på allt övrigt även ?.
Tunnare 2-taktsolja gjorde att kolven gick 13%lättare och då började motorn sluta sota .
Det är ju bara 49,68 cubik trots allt avrundat till 49,7 c .c.m

Suzuki

Körning i åskväder se till att du aldrig är högsta punkten i trafiken.

Suzuki

Trotsa inte ett åskväder på ett öppet fällt ,en kan bli aska på nån nano sekund som vinden sedan blåser bort .
En miljard volt och nästan lika mycket ampere är det i en blixt om jag inte har fel?.

Suzuki

Olyckan har ingen åldersgräns.
Pluggningar sitter där av orsak i mopeder och eu mopeder.
Pluggningar sitter där för ens egen och andras säkerhet i trafiken.
Köra på bakhjulet och andra stunts slutar tids nog bara med olyckor.
Burna däck är bara dumt slitage på däcken och blir bara dyrt och leder till olyckor.
Över 45km/h blir det bara onödigt slitage på motorfordonet och onödiga risker i trafiken på eu mopeder.
En ska anpassa körningen efter väglaget och övrigt.

Suzuki

Tar en bort pluggningarna på en moped /eu moped blir det 70 gånger farligare köra i trafiken än att åka plåtbil.
Att köra moped/eu moped är normalt 30 gånger farligare än att åka plåtbil

Suzuki

Har prövat förarlös eu moped dt50r en vinter och den tippade efter ett par meter och stannade.
Ingen höjdare.
Det var yamaha dt50r dhn 124
Men. Den gick aldrig upp på bakhjulet.

Suzuki

Gör inte en tussilago till våren med mopeden/eu mopeden.
Det är ingen bra början av säsongen

Suzuki

Eu mopeden måste registeras för att få användas och det är mera än en pluggning på eu mopeden samt att åker man dit för trimning så är det avsevärt hårdare straff än för nationell moped och inte bara böter +att eu mopeden är ofta tyngre än nationell moped och finns det inget trim så finns det inget att beslagta och förstöra.

Suzuki

En eu moped är ofta tyngre och drar ofta därför mer vid körning I trafiken än en nationell moped.
På del syntetiskt 2-taktsolja drar eu mopeder mer och det går mera av både bensin och 2-taktsolja dessutom är del syntetiskt 2-taktsolja dyrare per liter i inköp

Suzuki

Ett råd är att byta till Hel syntetiskt 2-taktsolja

Suzuki

Har plasttank på eu mopeden och plast rostar inte

Suzuki

Har prövat köra på både del syntetiskt 2-taktsolja och hel syntetiskt 2-taktsolja och funnit att hel syntetiskt 2-taktsolja är bättre än del syntetiskt 2-taktsolja och billigare.

Suzuki

Du kan minska energi förbrukningen på moppen genom att byta till hel syntetiskt 2-taktsolja

Suzuki

Det finns begränsat med el därför kan ej allt drivas med el

Suzuki

Dom ska späda ut bensinen ännu mer 2023 till 10,1% utspädd bensin så höj nålen ett hack i förgasaren annars kan motorn skära ihop.

Suzuki

Dom flesta vet om att dom ger dåliga råd .
Men. Mitt råd är att byt till hel syntetiskt 2-taktsolja och höj nålen att höja nålen räknas ej som trim längre eftersom dom späder ut bensinen till 10,1% nästa år 2023 .

Suzuki

Höja nålen återställer mellan registret på moppen.
Men. Bara tillfälligt.
Det som händer är att den skär ej ihop.
Men tar 10%mer bensin.
Men. Den går inte snabbare än förut .
Men. Blir 10%starkare istället och håller längre.
Det är poängen

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.