Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Men. Jag har kört I minus- 30 °graders kyla och då blev kyleffekten minus -50° graders kyla på den eu moped, en dt50r.
Inte undra på att tummen blev delvis svart (kallbrand) som jag fixade genom att spola tummen i hetvatten en stund .

Suzuki

Kvittra det gör även eu moped rieju mrt enduron fast det är en 2-taktare i trafiken sedan jag bytte till tunnare hel syntetiskt 2-taktsolja .

Suzuki

Rättelse.
Olja bildades under carbon tiden av bakterier långt före dinosaurierna

Suzuki

På den tiden fanns det groteskt stora insekter, bland annat spindlar och andra insekter stora som kalvar t.ex .
Om ni menar spindeldjur?.

Suzuki

Idag får eu moped rieju mrt enduron stå

Suzuki

Fortsättning.
Jag väntade på en säng hela dagen

Suzuki

Idag har eu moped rieju mrt enduron rullat 3.526,7 mil

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron väger 17kg mer än registreringsbeviset anger i tjänstevikt.
Registreringsbeviset säger 99kg medans den verkliga tjänstevikten är 116kg I vikt =17kg tyngre än registreringsbeviset anger verklig vikt.

Suzuki

Lastvikten och total vikten liksom övrig vikt misstämmer på eu moped rieju mrt enduron.

Suzuki

Tankvolymen vet jag sedan tidigare att den misstämmer med en liter bensin.
Sedan jag bytte ut del syntetiskt 2-taktsolja mot hel syntetiskt 2-taktsolja vet jag att den släpper ut mindre än registreringsbeviset anger genom att täppa till avgassystemet på eu moped rieju mrt enduron.
Men. Blir inte trodd av transportstyrelsen som är byråkrater.

Suzuki

Fick välja mellan imma och skräp I ögonen igår när jag körde tur och retur utisam för crossglasögon är inte gjorda för eu moped körning på vintern I trafiken.

Suzuki

Idag får eu moped rieju mrt enduron stå

Suzuki

Trim och 95e10oktan
idag får eu moped rieju mrt enduron stå .

Suzuki

Kolven går 50% för lätt egentligen på eu moped rieju mrt enduron, det är därför den drar bara 150 milliliter per mil och släpper ut 50% mindre sot under körning I trafiken tack vare hel syntetiskt 2-taktsolja.

Suzuki

Det blev lite kalla kårar köra eu moped rieju mrt enduron med antingen skräp I ögonen eller imma i trafiken.
Man såg inte mycket framför sig i trafiken.
Man körde med nedsatt sikt i trafiken hela tiden.
Sand och salt och annat skräp I ögonen som svider är inte bättre än imma på plastglaset .
Nu är det mindre än två månader kvar tills det vänder och det blir ljusare igen här uppe i Skellefteå kommun i alla fall.
Men. Kallare istället i 2,5 månader.
Den 21 december vänder det i år och den 22 december månad nästa år vänder det .

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron kvittrar som en gammal diesel traktor ,kan den ha fått 34% verkningsgrad eller mer av den hel syntetiskt 2-taktsoljan?.

Suzuki

Fortsättning följer
Och det är en 2-taktare, 1 cylindrig 2-taktare.

Suzuki

Original gör rieju mrt enduron 58km/h på 98oktan.
Men. 54km/h på 95e10oktan på mätaren som mest I hastighet I trafiken minus 1,5km/h = 52,5km /h och I uppförsbackar 45km/h cirka =43,5km/h som mest I hastighet I trafiken och är pigg och går mjukt reell hastighet I trafiken och kvittrar som en gammal traktor diesel .
Inget gjort på den utom att jag bytt 2-taktsolja till hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen på den.

Suzuki

Den kan göra 50km/h på mätaren i uppförsbackar som mest I hastighet I trafiken.
Men . I uppförsbackar gör den som mest 55km/h I topp hastighet I trafiken original på 95e10oktan och 58km/h på 98oktan I trafiken I topp hastighet I trafiken minus 1,5km/h =56,5km/h I topp hastighet I trafiken.
Ska den gå snabbare än så, så måste jag trimma och då är den oorignal d.v.s en lätt motorcykel.

Suzuki

Rättelse .den kan göra 50km/h på mätaren i uppförsbackar som mest I hastighet I trafiken.
Men . I nedförsbacke gör den som mest 55km/h I topp hastighet I trafiken original på 95e10oktan och 58km/h på 98oktan I trafiken I topp hastighet I trafiken minus 1,5km/h =56,5km/h I topp hastighet I trafiken.
Ska den gå snabbare än så, så måste jag trimma och då är den oorignal d.v.s en lätt motorcykel.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.