Trim och 95e10oktan

4303 inlägg 0 nya
Suzuki

Jag kör nästan aldrig full gas p.g av bromsarna och att jag vill slippa gå och leda den p.g av soppatorsk och böter eller liknande samt att det inte lönar sig köra full gas för man vinner bara nån sekund på att köra full gas +att gasvajern kan gå av om jag kör full gas körning.
Etanol I bensinen fungerar som extra pluggning på eu moped rieju mrt enduron.

Suzuki

Den brukar 4-takta på dom lägre växlarna.
Men. Inte på dom högre växlarna i trafiken.

Suzuki

Etanolen i bensinen ser till att den slutar gå för snabbt.
Annars hade den gjort 65km/h I topp hastighet I trafiken

Suzuki

65km/h -28%utspädd bensin =46,8km/h och motorn är orörd.
Har enbart bytt 2-taktsolja till hel syntetiskt 2-taktsolja istället för del syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.
Nu gör den 54km/h I trafiken p.g av etanolen I bensinen.

Suzuki

65km/h-30%=45,5km/h =95e30oktan

Suzuki

Via hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e30oktan=0% utsläpp och det är en 2-taktare.
Det enda som släpps ut är dbl per km och luft.

Suzuki

Etanolen gör bensinen mager så att motorn orkar mindre

Suzuki

2,8hkr blir 2,0hkr av 95e30oktan

Suzuki

2,0hkr ger som mest 50km/h I topp hastighet.
När det är halt ute I trafiken kör man i hjulspåren.
Roulette kulan söker sig till lägsta punkt.
Kör som denna.

Suzuki

Dom flesta söker.
Men. Inte jag .
Har aldrig sökt .
Det säger varken klick eller pang för mig.
Har varit intresserad av motorcyklar.
Men. Aldrig av kvinnor.

Suzuki

Jag kör moped klass över 80kg ( klass ett eu moped rieju mrt enduro ).

Suzuki

Ju mer etanol I bensinen ju piggare motor och bredare register och snålare motor.
Verkningsgraden ökar ju och motoreffekten sjunker något

Suzuki

Det är måndag den 26 februari och tillfälligtvis är plusgrader ute och lösenordet har läckt ut via ett dataintrång

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron har gjort 54km/h senaste gången jag körde förra året som mest I trafiken och etanolen i bensinen gör att den går zekigare i trafiken och den hel syntetiskt 2-taktsoljan snabbare.
Frågor på detta ?.

Suzuki

På 1-3:an går den orent.
Men. På 4-6:ans växel renare ju högre växel man lägger in .

Suzuki

Jag är väl dum som ej gör som alla andra.

Suzuki

9 gram per 10km landsvägskörning vid 45km/h på hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e30oktan i trafiken i utsläpp och 4.775rpm på 6:ans växel?

Suzuki

9 gram per 10km blir strax under 1 gram per km vid 45km/h och 4.775rpm på högsta växeln i utsläpp av koldioxid i trafiken på hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e30oktan I trafiken.
Om jag inte har fel?

Suzuki

Kolla med transportstyrelsen.
Den är varken trimmad eller stulen eller liknande .
Har haft täta kontakter med transportstyrelsen och det är en eu moped.
Nationella mopeder upphörde nytillverkas i början av 2000-talet för mera än 20år sedan och det här är en 2018års modell av eu moped.

Suzuki

Låter otroligt.
Men. Hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen gynnar miljön och 95e10oktan gynnar miljön ännu mer i trafiken genom att kolven går lättare än vanligtvis så gynnas miljön genom att den slutar ryka.
Kommit på ett helt nytt sätt att använda hel syntetiskt 2-taktsolja .

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.