Trim och 95e10oktan

4318 inlägg 0 nya
Suzuki

Du Behöver inte ha full gas på en eu moped som rullar på snabbare än 45km/h .
Den jag kör gör 53km/h I topp hastighet.
Men. Jag kör omkring i 45km/h I trafiken.
Spar både gasvajern ,bensin och 2-taktsolja

Suzuki

Somliga blir arga för att en inte kör remdrivet.
Andra försöker förnedra en med 25 eller 30 moped

Suzuki

Är det inte en kränkning att omyndig förklara vuxna som kör eu moped och som har konsekvens tänk i trafiken imotsatts till vissa omogna bilister i trafiken?

Suzuki

Lika bra förbjuda A-trackorer eftersom för många har dött i dom i trafiken

Suzuki

Sänkt etanol I bensinen.
Men. Då går ju eu rieju mrt bara snabbare

Suzuki

Kan ett återinförande av 93oktan göra att eu moped riejun enduron rullar på långsammare i trafiken än 53km/h I trafiken och fungera som pluggning I flytande form för att försvåra fortkörning i trafiken då det tänder lättare än 95oktan och är 4:- billigare än 98oktan per liter ?

Suzuki

Dt50r usc 344 Sveriges snålaste lätt motorcykel 3dl /milen vid 70-75km/h och maschar 68km /h med 6liters tank och 1,3liters separat smörjning.
Utan pluggningar cirka 140-150km /h I topp hastighet? Allt p.g av slätare däck

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron rycker lite på dom lägre växlarna.
Men. Går mjukt på dom högre växlarna.
Över 2.607mil har den rullat idag

Suzuki

Eu moped rieju mrt en låter som en eu moped fast mycket tystare.
Jag sitter ju närmast motorn.
Det lönar sig inte köra på 98oktan I pluggat skick så jag kör på 95e10oktan.
Det lönar sig köra dämpat för den accelererar snabbare då och orkar mera då samt att jag slipper få huvudvärk.
Tänker i 2-takt och inte i tango eller 4-takter eller var annan tändning.

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja eller tunnare 2-taktsolja passar bra när det ska bli vinter då ska motorn börja gå normalt p.g av kylan i vinter.
2-taktsoljan brukar ju tjockna p.g av kylan.
Det fanns inga transmissions förluster utan det var vevaxel förluster i motorn.

Suzuki

Vill inte köra nationell 30 moped när jag blir ålderspensionär och jag har mina orsaker till det bland annat är 30 mopeder så vingliga och orkeslösa och så kör jag mest utanför Skellefteå och har inte hur gott om tid som helst även som ålderspensionär.
45km/h är lämplig hastighet som ålderspensionär.
30km/h blir förnedring och dom som inbillar sig att dom förstår mig gör det inte.
Har lämnat 30 mopederna bakom mej för gott liksom cykel och gång banan.
Det finns många som vill en ont och jag är ingen nostalgisk person .
Vill jag färdas I 30km/h tar jag trampcykeln.
För 30km/h är för långsamt att köra 80-130km på i trafiken.
Jag brukar köra tur och retur österjörn och jörn samt kusfors bland annat sommartid och det tar 4 timmar eller mer .

Suzuki

Vill ej köra en trimmad 30moped som gör 45km/h.
Kör helre en original eu moped som gör 45km/h .
Naiva nostalgister gillar jag inte.
39 ×40÷3,14= 50cubik .

Suzuki

39 × 50÷3,14= 62,1 cubik

Suzuki

56×45÷3,14= 80,2 cubikare

Suzuki

Tips . Det kanske ligger en 50cubikare 5,5hkr trim cylinder sedan början av 1990-talet under Victoria bron på norra delen invid bropelarna på botten i Skellefteå modell yamaha dt50mx av järn med sönderhonat cylinder lopp.

Suzuki

Glömde bara nämna att det är 4-kanalig 50cubikare på 49,9 cubik typ 5,5hkr som passar yamaha dt50mx

Suzuki

Felräkning. Eu moped rieju mrt har rullat 2.971 mil

Suzuki

Minns fel .
2,9 mil kvar till 3.000mil nu

Suzuki

Kör cirka 1,4 mil tur och retur jobbet 4 gånger i veckan och på tisdag sa dom blötsnö

Suzuki

Varför just 95oktan?
När den ska ha 98oktan
Jo. För att få mer kompression i motorn

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.