På vintern brukar kylan nypa en i skinnet när man kör moped/eu moped.
På det viset brukade jag hålla mig vaken då jag körde .
Så tips är att skruva av värmen på eu moped bilen så kan du möjligtvis minska risken för en olycka i trafiken så här års när det är mörkt ute och kallt .
Låt kylan hålla en vaken och skruva av musiken den gör en bara trött och ouppmärksam .
Min åsikt bara
Tröttast är man på morgonen varje dag och speciellt mot slutet av veckan
Fredag morgon är enligt mig själv den farligaste tiden på veckan i trafiken.
Lyssnar aldrig på musik när jag kör eu moped I trafiken.
Har på sätt och vis varit krockdocka sedan 1980-talet på moped/eu moped så jag vet hur det känns bland annat att flyga över styret bland annat i trafiken.
Frågor på det här?
Det var priset per liter som gjorde att jag gick över till hel syntetiskt 2-taktsolja från del syntetiskt 2-taktsolja.
Det blev helt enkelt för dyrt köra på del syntetiskt 2-taktsolja.
Den här hel syntetiska 2-taktsoljan finns bara att köpa på vintern ute på marknaden vad jag vet och finns i 4 liters dunkar.
Hel syntetiskt 2-taktsolja 4 liter av den sort som jag kör på har kostat 375:- per dunk och del syntetiskt 2-taktsolja 4 liter har kostat 420:-
+ att en gör miljön en tjänst och så går det avsevärt mindre 2-taktsolja per mil samt att eu moped riejun enduron går bättre = vridstarkare och renare avgaser och renare förbränning än på enbart etanol I bensinen.
Vridet kommer närmare motoreffekten på denna hel syntetiskt 2-taktsolja
Det går så lite hel syntetiskt 2-taktsolja att det kan räcka flera år ?
Det som händer är att friktionen i motorn halveras .
Det är snöskoter 2-taktsolja jag kör på .
Det kan bli att köra lite eu moped I helgen för att bromsarna inte ska börja kärva på eu mopeden.
Om inte eu moped rieju mrt enduron inte har frusit ihop och bromsarna redan börjat kärva och om jag ens får igång eu moped rieju mrt enduron?
Jag brukar blaska med hel och halv ljuset mot mötande trafik när det är renar på vägen som jag passerat under sommaren för att varna mötande trafik för renarna.
Är det olagligt?
Den hel syntetiskt 2-taktsoljan köper jag på okq8 macken
Ersättnings avgaskröken till eu rieju mrt har 2 pluggningar, en i mynningen och en längst bak som tas bort med ett trycklufts drivet slip verktyg .
Men. Det är bara pluggningen längst bak som behöver tas bort för att det inte ska bli för tätt på avgaskröken från racing planet för 1.004:-+100:- i frakt +arbete och moms.
Annars brukar pluggningar fungera som motorvärmare på eu moped 2-taktaren liksom katalysatorn.
2-taktaren är starkast i slutet av motorregistret medans 4-taktare är starkast i början av motorregistret.
Vill en ha en bakhjulsraket ska en välja 4-taktaren.
2-taktaren låter ettrig på tomgången.
Men. Orkar inte mycket från låga rpm .
Inte precis nån bakhjulsraket om man inte vill förstöra koppling och växellåda förstås bland annat i original skick.
2-taktarens ryckte som bakhjulsraket är bara en myt i pluggat skick.
Den jag kör varken dricker, hoppar eller stutsar i trafiken.
Har inte kört eu moped sedan i lördags
Även om regg-skylten tas bort så är det ändå en eu moped och dom är hårdare pluggad än nationell moped.
7 pluggningar är 5 mer än 2 pluggningar.
Nyhetens behag är över nu?