Trim och 95e10oktan

4328 inlägg 0 nya
Suzuki

Det enda som händer om en tar bort katalysatorn är lite mer motorbuller och om en tar bort varvstopp och kilometer stopp är att en får en obrukbar eu moped rieju mrt enduro.

Suzuki

Ska en trimma så måste en byta hela vägen

Suzuki

God jul och gått nytt 2023 .
Tips . Det är bättre inte ge några nyårslöften alls än att ge nyårslöften man inte kan hålla .

Suzuki

Före 95e10oktan =58km/h .efter 95e10oktan 53km/h .
Så transportstyrelsen ljuger om energi innehållet i 95e10oktan

Suzuki

95e10oktan är mager bensin medans 98oktan är fet bensin.
Limmar en fast v-ringen med 1000kg,s lim så måste hela vevaxeln bytas för att kunna köra trimmat på eu moped scootern.

Suzuki

Den hel syntetiskt 2-taktsolja gör att 49c.cm uppför sig som en 70 cubikare så det blir att växla upp snabbt för att få den att gå jämt i motorgång och den ger nästan 4,0nm i vridmoment och 3,2hkr i motoreffekt.
Minska slitaget med 13% I cylindern via hel syntetiskt 2-taktsolja ger snabbare accelererasion bland annat och 13% mindre sot och utsläpp per km utan trim .
Det är utsläppen som räknas och inte hur snål motorn är .
Frågor på det här inlägget?

Suzuki

Köra på 95e30oktan då är det 77:s huvudmunstycke som gäller med nålen i mitten läget på dellorto förgasaren om jag ska kunna köra och bara släppa ut 7 gram per 100km eller per 10mil i trafiken.
På 95e20oktan behövs bara en nål höjning så att den orkar göra 53km/h och på 95e15oktan kanske ingenting alls och den gör 45km/h I trafiken kanske?
För jag får ju inte vara och köra på cykel och gång banan med eu moped rieju mrt enduron I trafiken.
Det var flera dessenier sedan den nationella mopeden slutade tillverkas och fortfarande vet inte många om det p.g av medias lögner om vad som är eu mopeder och inte.
Ett annat ord för lögner är desinformation eller falska nyheter, på engelska fake News.

Suzuki

Jag började med att köra på både oljeblandad bensin och separat smörjning samtidigt för att eu moped riejun enduron inte skulle skära ihop innan den var inkörd när den var ny för mera än 4år sedan 2018 den 12 juni av försiktighets orsaker och körde aldrig med full gas i början.
Det brukar jag helst inte göra nu heller i trafiken.

Suzuki

Den gick 58km/h tills 95e10oktan kom sedan gick den 53km/h p.g av 8% etanol I bensinen så ökar dom reducktionsplickten ännu mer så gör den väl 47km /h ? Reell hastighet 45,5km /h ? Den håller på tappa dekalerna nu.

Suzuki

Troligtvis räcker det med att bara höja nålen ett steg för att kunna köra på 95e30oktan på eu moped rieju mrt enduron Och då bör den göra 47km/h och släppa ut 0,07 mg per km.

Suzuki

Om man kopplar ur varvstopp när det är ihopsatt med kilometer stopp så händer 1 av 2 saker .
eu mopeden blir obrukbar tills varvstopp kopplas in igen eller så varvar den ihjäl sig utan att gå ett dugg snabbare ?

Suzuki

Det är nån slags spärr vid 58-60 km/h på eu moped rieju mrt enduron?

Suzuki

Inkörning kan ge en topp hastighet på 58km/h utan något som helst trim på eu mopeder.
Men . Ntf kan bara remdrivet, inte kedje drivet.
Det är dessenier sedan den sista nationella mopeden intypades sedan dess finns den nationella mopeden enbart som begagnad ute på marknaden.
Eu mopeder har reggbevis medans nationella mopeder har typintyg.
Varför tro på ntf när dom åkt fast för mutbrott?

Suzuki

+att jag körde på lite choke när jag körde in den .
Det glömde jag nämna för den har ju manuell choke.
Spjäll choke som underlättar inkörning och först vid 1.000km ska man göra 1:a service på eu moped rieju mrt enduron

Suzuki

Gå ut på Youtube så ser du hur en rieju mrt är strypt samt hur snabbt den går med en annan cylinder och kolv .

Suzuki

Den här eu moped rieju mrt enduron kan inte gå snabbare än högst 58km/h p.g av cylindern och kolven på den .

Suzuki

Hur många pluggningar har rieju mrt enduron?
Svar. Minst 3 .
Varvstopp, katalysator, cylinder och kolv + nedväxling.
Det behövs grövre cylinder & kolv för hastighet och vridmoment över 58-60km/h .

Suzuki

Typ motorcykel cubik för hastighet över 58/60km/h.
Annars orkar den inte för den ska dra både du och sig själv upp I hastigheten du vill upp i .

Suzuki

Det är 3 saker som måste övervinnas för att nå den hastighet man vill uppnå nämligen luftmotstånd, rullmotståndet och tyngdkraften.
Rullmotståndet =slätare däcksmönster.
Luftmotståndet =aerodynamik.
Tyngdkraften = vridmoment och hkr vid så lågt rpm som möjligt och så brett register som möjligt via motorcykel cubik och lämplig utväxling och förgasare samt avstämt avgassystem och rätt värmetal på tändstiftet.
Dom värsta tändstiften har ringelekrod av guld och är mycket dyra i inköp per styck typ ngk br 10 egv .
Racing tändstift.

Suzuki

Reducktionsplickten reducerar både utsläppen och topp hastighet på eu moped rieju mrt enduron och 45km/h känns som 40km/h p.g av dom stora hjulen.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.