Dom vill ha fri fart och fri bensin och en större gravsten
Vid 45km/h vinner man bara 4,5 sekunder i tid och vid 50km/h vinner man bara 5 sekunder i tid
Vid 58km/h vinner man bara 5,8 sekunder I tid .
På dom flesta eu moped scootrar ryms jag inte.
Dom är för små för mig.
Därför kör jag växlad eu moped rieju mrt enduro
På 95e10oktan är 4-taktare törstigare än 2-taktaren.
Vid 58km/h drar eu moped rieju mrt enduron en halv liter/milen sedan blir det att gå och leda den till närmaste mack eller ringa assistans kåren och det blir dyrt .
Vid 45km/h drar den 2,8dl/milen och har en tankvolym på som mest 7,3liter. ( normalt 6,3 liter).
Eu moped rieju mrt enduron smalare än en elbil, ca 78cm på det bredaste stället, styret . Cirka 65cm vid kåporna fram
Rättelse 80cm
Höjd 114,5 cm och längd 211cm är eu moped rieju mrt enduron, bredd 80 cm =smalare än en elbil.
Via 77:s huvudmunstycke och höjd nål ska det gå köra eu moped rieju mrt enduron på e85 och den ska släppa ut 140% mindre koldioxid på 100km eller 10mil vid 45km/h I trafiken?
Munstycket är ju 700 hundradelar större och bör ge det som behövs för körning på e85 med nålen I original mitten läge ?.
77:s huvudmunstycke ska troligen möjliggöra körning på e85 ?
På e85 ska eu moped rieju mrt enduron släppa ut 6 gram per 100km vid 45km/h I trafiken.
2-taktaren bör dra cirka 4 dl per mil på e85 då i trafiken med 77:s huvudmunstycke
Normalt sett ska den dra 028 liter/milen så jag räknar med 038liter per mil på e85 som mest med 77:s huvudmunstycke i förgasaren om jag ska köra på e85 och släppa ut 6 gram per 100km eller per 10mil i trafiken i framtiden . Spela chack mot naturen är svårt .men. går .
Vad jag vet så är det bara dieseln som reducktionsplickten ska sänkas på
Reducktionsplickten är bara pausad för bensin 2023
=fortsatt 7,8% utspädd bensin.
Har fått eu riejun att gå en smula miljövänligare med hjälp av hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e10oktan.
Dessutom är det en 2-taktare
2-taktaren tänder vid varje varv därför påverkas den inte lika mycket av etanolen I bensinen som 4-taktaren vilket gör den snålare än 4-taktare i trafiken.
7,8% etanol I bensinen blir bara 3,9% etanol I bensinen på en 2-taktare
Dom flesta som kör eu moped scooter tycks inte behöva instrumentering för dom kör inte efter hastighets begränsningen i dom flesta fall.
På eu moped rieju mrt enduron syns ingen instrumentering förrän motorn är igång på den .
Dom flesta drömmer om 4-taktare.
Men. Inte jag
Chicken race det brukade vara vardag för mej sommartid mot tyngre fordon när gatan är smalnar av p.g av fel parkerade bilar .
Tur att eu moped riejun enduron är så tunn när man möter bilar på den gatan.