Trim och 95e10oktan

4290 inlägg 0 nya
Suzuki

Brukar hälla den hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen.
Det ger ännu bättre smörjning än direkt I bensinen

Suzuki

Förra året rallade backspegeln loss fick ordna till det med hjälp av 13:s fasta nyckel och en fjäderbricka

Suzuki

Höj nålen eller kör på 98oktan.
Annars går era mopeder/eu mopeder 5km/h långsammare i år som effekt.
Höja nålen tänker då jag försöka göra på eu moped rieju mrt enduron 2-taktaren i år .
Nästa år ökar reducktionsplickten ännu mer.

Suzuki

Reducktionsplickten på bensin är nu 10,1% .
Höjer man då nålen så får motorn 10%mera bränsle.
Summa nästan noll i effekt ökning.

Suzuki

Gör nåt åt era eu moped 2-taktare.
Annars gör dom snart bara 25-30 km/h som mest p.g reducktionsplickten.

Suzuki

50cubikarens bränsle ekonomi och 70 cubikarens vridmoment gav den hel syntetiskt 2-taktsoljan.

Suzuki

Det händer att jag och eu mopeden blir besiktad av en eller ett par getingar före körning då och då .
Jag kallar getingen för sommar gäster för dom kommer igen varje sommar

Suzuki

Varför det är olagligt köra trimmat?
Enkelt olyckor.
Det är därför jag bär långbyxor när jag kör och bär varsel jacka när jag kör samt skyddsskor och handskar och bär hjälm i trafiken + ryggsäck även när det är +30°grader hett .
Det går klä ut både värme och kyla.

Suzuki

28mph =45km/h och 45mph =75km/h och 53mph =86km/h

Suzuki

Höj nålen till högsta läget i förgasaren då kan man ju köra på 95e30oktan med eu moped rieju mrt enduron och ha original 76,3 huvudmunstycke.
Enda nackdelen är att eu mopeden drar 20% mera per mil .
Men. Släpper knappt ut nåt alls .

Suzuki

En nål höjning och den gör 52-53km/h på 95e30oktan i framtiden som mest.

Suzuki

Cirka 100km eller 10mil kvar till 3.000 mil sedan förra året

Suzuki

Fördelen med hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen är bland annat att det blir mera exakt 2-taktsolja mängd i motorn samt att den sotar avsevärt mindre och ger renare avgaser och mindre utsläpp av koldioxid och kolven går lättare och 2-taktsolja räcker längre samt att eu mopeden går lite bättre och ger lite mera vridmoment.
Vridet närmar sig hkr och motorn går kallare .
Enda nackdelen är att när motorn blir varm så stannar den på tomgången lite överallt och jag blir tvungen lägga ur växeln och kickstarta den igen och börja om igen med att starta på 1:an,s växel.
Men. Ju mer etanol I bensinen ju mer försvinner fenomenet i motorn.
Det är bland annat därför som den går bäst på 95e10oktan I framtiden 95e20oktan och till slut 95e30oktan.

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen blir lite för snällt mot motorn.
Men. Det motverkar etanolen I bensinen istället.
Det är därför den går bäst på 95e10oktan + dessutom gynnar jag miljön när jag kör I trafiken.

Suzuki

Var tvungen ta ut eu moped rieju mrt enduron och palla upp den .
Den stod i en insjö av smältvatten

Suzuki

Stryphylsan eller v-ringen går ej nöta bort nummer för den är av hårdförchormat stål

Suzuki

11kugg framdrev är original på dt50r 2004-2010 och på rieju mrt enduro 2018års modell.
Se instruktionerna I boken

Suzuki

Trim och 95e10oktan

Suzuki

Trim och 95e10oktan

Suzuki

Se bilden ovan .
Originalet är 11kugg framdrev och 52kugg bak.
Se bildbevis ovan.
12kugg framdrev är trim på eu moped rieju mrt enduron.
Körkort on line har fel

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.