Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

På 98oktan gör den 58km/h och på 95e10oktan 54km/h och jag kör inte med original trim som vissa gör och den är inte uppväxlad som en del andras rieju mrt i Youtubes videos .
35-40 km /h I uppförsbackar och 75km/h I nedförsbacke tyder på en ooriginal rieju mrt som är uppväxlad i en viss Youtube video.
Etanolen I 95e10oktan fungerar som en kemisk varvstopp .

Suzuki

Jag kör ju pluggat och inte opluggat.
En original rieju mrt gör inte ens några 75km/h ens i nedförsbacke

Suzuki

Här uppe I norr har vi extremt branta nedförsbackar jämfört med Skåne t.ex .
Jag måste frikoppla och fri-rulla för att komma upp i 70km/h t.ex i nedförsbackar med lutning på 17% eller mer .
Tänk efter då jag kör uppförsbackar med 17% lutning i trafiken med moped/eu moped i trafiken.

Suzuki

Det går inte jämföra en person bil med en moped rieju mrt enduron .
152mililiter = cirka 1,5 dl per 10km som lägst.

Suzuki

Att byta 2-taktsolja är inte trim och därmed inte olagligt för man rör inga pluggningar i motorn.
Det som händer är bland annat att den slutar ryka.
Del syntetiskt 2-taktsolja är för fet för motorn.
En varningslampa för 2-taktsolja.
Meningslöst.
Då måste man ha igång motorn och då hinner man inte fylla på med 2-taktsolja innan motorn skurit ihop.
Amatörernas hel afton

Suzuki

Har ingen varningslampa för 2-taktsolja på eu moped rieju mrt enduron utan kollar 2-taktsolja manuellt.
Måste ggn vara på Gotland och i november, det går ju ha den i oktober månad och hålla till i Västerbotten istället?.

Suzuki

Har haft am körkort sedan oktober månad 2004 och kört eu moped.
Idag kör jag inte p.g av väglaget

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron tar mindre 2-taktsolja då kolven går lättare och den slutar ryka .
Vridmomentet ökar ,liksom verkningsgraden och närmar sig motoreffekten, använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen, forskning och framsteg.

Suzuki

3,0 +50%=4,5 i vridmoment och 18% I verkningsgrad på 2,8hkr =2,1kw i motoreffekt och 50% mindre sot .

Suzuki

Eller 100%sotfritt med hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen

Suzuki

Trim ?.
Knappast för bränsle förbrukningen har halverats per 10km landsvägskörning

Suzuki

Diverse olyckor och polisen har fått mej att tröttna på höga hastigheter i trafiken samt att jag är snart 60år gammal, om några månader fyller jag 60år och hormonerna har gått ner .
Men. Det begriper inte doktorn bland annat, dom går efter yta och kön begriper inte att vi åldras olika och är olika.

Suzuki

Nu behöver eu moped rieju mrt enduron bara 1,4hkr för att göra 45km/h vid 4.775rpm på 6:an .

Suzuki

1,4hkr eller 1,05kw behöver bara eu moped rieju mrt enduron för att göra 45km/h nummer vid 4.775rpm på sjätte växeln tack vare hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

Det är lagligt öka verkningsgraden.
Men. Inte motoreffekten på eu moped rieju mrt enduron.

Suzuki

Eu moped scootern är inte byggd för is och snö, små spetsiga däck ,då går det dåligt köra på is och snö Även om vederbörande har dubbdäck på eu moped scootern.
Köra trimmat på vintern straffar sig nästan direkt Logiskt sett.
Pol-isen har brett ut sig för I år och gjort det nästan omöjligt köra trimmat för dom som vill i trafiken.
Kylan det 5:e elementet avlastar polisen i trafiken lite mera.
Prövotiden ännu mer.
Växlade eu mopeder är svårare trimma och därför impopulära eu mopeder nummer.
Växlade eu mopeder har inget slir som eu moped scootern som slirar sig upp i 45km/h liksom el mopeden.

Suzuki

G-krafterna tar ingen hänsyn till vem du är eller vilken ålder du har eller kön.
Det är därför du ska köra max 45km/h I trafiken med eu mopeden.

Suzuki

Har visat att det går öka verkningsgraden i en 2-taktare från 12% till 18%= + 6% .
Etanol I bensinen påverkar 2-taktare och 4-taktare olika.
2-taktaren blir snålare medans 4-taktare blir törstigare.

Suzuki

Och blanda dom i etanol I bensinen ökar verkningsgraden ännu mer än 18% i 2-taktare .
Etanol blir vattånga vid förbränning i 2-taktare.
Etanol kyler och håller motorn ren invändigt medans jag kör, då jag kör i trafiken.

Suzuki

Verkningsgraden öka till 21,6% med både 95e6oktan och hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.
22,32% ökar verkningsgraden med både hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e10oktan I 2-taktaren.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.