Trim och 95e10oktan

4320 inlägg 0 nya
Suzuki

Har kört Eu45 klass ett moped 8 mil idag på 2 timmar.
Diabetes personalen ska ha dom som kör enduro lata .

Suzuki

Ets2 väntar om ett par 2år och 40:-/litern för bensin 95oktan

Suzuki

Fortsättning följer.
Var det inte ni som ville ha bort etanolen ur bensinen för att ni trodde det skulle bli bättre.

Suzuki

Motorn är orenoverad = oöppnad .
Med den gamla 2-taktsoljan skulle den ha gjort 40km/h som mest I hastighet I trafiken nummer.
Nu gör den 51,5km/h reell hastighet I trafiken med den tunnare 2-taktsoljan och motorn ger 2,3hkr nummer mot 2,8hkr från början och är på 49,7 kubik i slagvolym

Suzuki

Fortsättning följer.
P.g av slitage har motoreffekten sjunkit med en halv hkr och cirka 5km/h .

Suzuki

Körde om en jordbrukstraktor som gjorde 30km/h och en cyklist påväg mot kusmark idag.

Suzuki

Bra att slit och släng lagen har antagits av eu

Suzuki

Varför jag bara kommer först till min egen olycka är för att jag bara kör i 45km/h I trafiken

Suzuki

Eu45 klass ett scootern oavsett motortyp får inte gå bättre än 2-taktaren enligt lagen utan att vara trimmade och man får inte köra 45km/h där det är 30 eller 40km/h I trafiken enbart.

Suzuki

T.ex får man inte köra 45km/h över lejonströmsbron där det är max 30km/h oavsett kön på den som kör då dras körkortet in .

Suzuki

Igår kollade polisen mitt körkort och nykterheten samt min Eu45 klass ett moped rieju mrt enduro att allt var lagligt sedan fick jag köra vidare

Suzuki

Jag sökte efter en billigare 2-taktsolja p.g av att del syntetiskt 2-taktsolja blev för dyr och det gick för mycket 2-taktsolja I separat smörjningen och fick en rad fördelar som att det gick mindre 2-taktsolja, mer verkningsgrad, mindre utsläpp, mindre slitage i motorn, längre livslängd på motorn utan trim av en slump.
Ibland lönar det sig ta risker förutsatt att man vet vad man gör så att motorn inte skär ihop och det har fungerat i snart 5års tid.
Tog risken på en 2-taktare som kostade 33.900:- .
Den har rullat över 4.500 mil nu enligt väg och trippmätaren och motorn har aldrig varit renoverad.
Det är fortfarande 49,7 kubik på motorn.

Suzuki

Använder hel syntetiskt 2-taktsolja där det ska vara normalt del syntetiskt 2-taktsolja och det funkar bättre än del syntetiskt 2-taktsolja samt en rad fördelar fick jag inpå när jag bytte till hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen, bland annat miljövänligare utsläpp typ 50%mindre utsläpp av avgaser på köpet.
Allt p.g av lite tunnare 2-taktsolja.

Suzuki

Det är vårdslöshet I trafik att köra så nära mej med en eu scooter moped som i eftermiddag.
Hade jag blivit påkörd så hade du förlorat både körkort och eu moped idag .
Pojke lille.

Suzuki

Gör om det där inför polisen och loppet är kört för dig

Suzuki

Bron över klutmarksdammen är avstängd till den 20 juli månad

Suzuki

Idag tvingades jag köra ovanligt sakta p.g av en lastbilschaufför som körde konstigt stannade vid ett övergångsställe fast det var grönt ljus och hindrade trafiken och skulle förmodligen till e4 genom centrala stan istället för att ta Skellefteå hamnsleden till e4 och körde ovanligt sakta och jag var sist i kön, tvingades köra mot gult ljus p.g av lastbilschaufförens beteende i trafiken.

Suzuki

Hur jag fick 2-taktaren att sluta ryka och gå bättre.
Jo. Genom tunnare 2-taktsolja i separat smörjningen istället för I bensinen.
Har märkt att det rymms cirka 2liter extra i tanken på Eu45 klass ett mopeden

Suzuki

Det blev ingen effekt höjning av hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen utan bara bättre smörjning och mindre utsläpp och förluster I motorn.

Suzuki

Det är inte bara östra ringen som är farlig i Skellefteå.
Östra ringen är bara en av dom farliga korsningarna i stan .
Östra ringen är den mest ökända av dom farliga korsningarna i Skellefteå

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.