Trim och 95e10oktan

4500 inlägg 0 nya
Suzuki

Körning på 95e10oktan bli 80dbl på tomgången och 70dbl på den jag kör samt att den låter som en nationell moped på ljudet vid 45km/h eftersom det är en växlad 2-taktare .
Men. Får göra 15km/h snabbare än en nationell moped (12,5m /s ).
Moped scootern får ha högre motoreffekt än den växlade Eu45 mopeden.
Men. Lägre varvtal och får inte heller gå mera än 12,5m /s =45km/h .
Moped scootern är bland annat strypt i utväxlingen som en A-traktor vilket kan göra den törstigare än en växlad Eu45 moped trots 7 liters tankvolym .

Suzuki

Ntf tål inte ärlighet

Suzuki

Har du motorcykel försäkring på en moped scooter så får myndigheternas ögon på dig som undrar varför det.
Och moped försäkring på en trimmad moped scooter lönar sig inte bland annat ekonomisk.

Suzuki

Nä. Jag är ingen p-vakt.
Men. Jag har tidigare tipsat e-park om felparkerare

Suzuki

71gram minus-90,1%=7,0 gram per km I utsläpp av koldioxid i trafiken

Suzuki

Du måste kontroll besikta en moped som har varit trimmad

Suzuki

Fortsättning följer.
Du har en vecka på dig kontroll besikta en moped som varit trimmad sedan blir det körförbud på den automatiskt

Suzuki

Detta gäller även el mopeder som varit trimmade

Suzuki

Lite högre varv och Lite högre ljud, det vad en pluggad Eu45 klass ett moped har som är växlad.
Men. Alla Eu45 mopeder är olika.
Så lätt hör man det inte.
För växlade Eu45 klass ett låter som nationella mopeder och el mopeder har bara däck ljudet.
Annars inget ljud alls .

Suzuki

Vad gör du om du överraskar en björn som ska över vägen ,du som kör el moped?
Då önskar du att du valt en moped med ljud istället.
Men. Ljud förkortar räckvidden på el mopeden istället.
2-taktaren har ett naturligt ljud som inte drar energi och förkortar räckvidden.
Björnen eller miljön?
En björn kan bli rasande om den överraskas.

Suzuki

Tror att det är samma sak med älgar.
Bilen är för ljudlös nummer.

Suzuki

Har tyckt att dom skulle ha höjt åldern för moped till 16år för då försvinner trotset för dom flesta och trimmandet och dom flesta olyckorna i trafiken.

Suzuki

Orsaken till att vissa fryser avsevärt lättare än andra är att dom klär sig i för tajta kläder jämt.

Suzuki

Använda gasen och bromsarna för att trimma super soco är olagligt och farligt, 68km/h är visserligen inte 70km/h .
Du klarar dig långt med 45km/h I topp hastighet I trafiken ,om du har räckvidd nog och tålamod nog hinner du ikapp dom som körde ifrån dig när dom får gå och leda sina trimmade el mopeder p.g av el-torsk för ju snabbare det går ju snabbare tar elen slut eller energin i batteriet.
Tävla i räckvidd och tålamod istället för I hastighet.

Suzuki

Jag har ju tidigare kört 2-takt tur och retur Umeå, Malå och Piteå i 45km/h i trafiken och kan jag så kan du även.
Kört över kommun gränserna i 45km/h och kört 2-takt in i lappland och Norrbotten via moped i 45km/h .
Men. Håll till höger och se upp med bakomvarande trafik bara.

Suzuki

45:an har egentligen rullat över 7.000 mil eller över 70.000km och är över 6år

Suzuki

Vill du slippa skrapsår så använd dubbla regnjackor och du slipper även hudcancer på armarna

Suzuki

Och använd handskar när du kör och lång jeans byxor så slipper du skador på händer och ben bara ett tips från mig själv ifall du kör omkull.

Suzuki

Kör du omkull utan handskar på händerna så riskerar du att bli utan händer, krockar du med en bil så släpp styret och rulla ihop dig till en boll och hoppas på det bästa och ha ryggsäck som skydd för ryggen och som bagage rum .

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.