Trim och 95e10oktan

4756 inlägg 0 nya
Suzuki

Har du rätt årsmodell så är det bara höja nålen ett steg i förgasaren så kan du köra på 95e10oktan och den ska gå lika bra som på ren bensin efter den 1juli i år 2025

Suzuki

Fortsättning följer.
Med 10,1 %etanol I bensinen
Med en nål höjning får mopeden 10% mera bränsle och orkar lika mycket som innan

Suzuki

95e20oktan då höjer man nålen till högsta läget på nålen och då får 2-takts motorn motorn 20%mera bränsle än på outspädd bensin för att gå lika bra och släpper ut 40% mindre utsläpp i trafiken och miljön.

Suzuki

Göra stunts med Eu45 klass ett mopeden eller el mopeden slutar bara med en olycka.
Men. Du väljer själv och du imponerar varken på mej eller nån annan.
Stunts visar bara på omognad.

Suzuki

Som sagt var tidigare, man ska inte döma mopeden eller Eu45 mopeden efter modellen.

Suzuki

Jag lyssnar på Skellefteå polisen och transportstyrelsen

Suzuki

Nu är det så att jag kör en Eu45 moped klass ett och ingen nationell moped eller 25 moped

Suzuki

Fortsättning följer.
Nu är jag +60år och det var längesedan jag var 16år och då är Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron blott ett transport medel från punkt a till b och ingen brudmagnet sedan kör jag singel och vill inte ha nån olycka/trafikolycka.
Med mig i sadeln blir den en antibrudmagnet + att jag klarar mig långt med att bara köra 45km/h och jag får inte köra snabbare för din och min säkerhets skull.
Pröva köra i 45km/h i 26 mil eller 26.000km på en dag t.ex .
Här i norr är det låångt mellan mackarna jämfört med södra Sverige och just där jag bor finns det ingen motortrafikled eller motorväg.
Det blir att hålla till höger och se upp i backspegeln och släppa förbi snabbare trafik i trafiken.
Man ser naturen och ett och annat ufo .

Suzuki

Här i norr har vi dom extrema avstånden, polisen och transportstyrelsen.
Det straffar sig köra mera än 45km/h automatiskt
Du .vill du gå och leda mopeden till närmaste mack eftersom du vill köra mera än 45km/h så varsågod.

Suzuki

Vill inte parkera bredvid el mopeder för dom kan spontan antända.
Kära two stroke rider.
Ett polishus är fler poliser än polismannen järnet och jag kör Eu45 moped klass ett och behöver inte köra trimmat som two stroke riders medlemmar för att köra 45km /h.

Suzuki

Sila mygg och svälja elefanter.
Hur vore det om polismannen järnet skulle göra en flygande besiktning på two stroke riders mopeder istället för att sila mygg och svälja elefanter om han inte är korrupt förstås?

Suzuki

En 30 moped scooter får inte gå mera än 30km/h enligt transportstyrelsen och inte 80km/h och transportstyrelsen sitter högre upp än järnet och går inte det så sitter riksdagen ännu högre upp .

Suzuki

El mopeder bör parkeras glesare p.g av brandfaran för börjar en brinna så kan det bli en seriereaktion som i Stockholm.

Suzuki

Jo.Men jag kör med klart visir på hjälmen när jag kör Eu45 moped klass ett för annars ser jag inget i skuggan på vägen av vad jag har framför mig.

Suzuki

Här där jag bor finns ingen motortrafikled/motorväg utan bara allmän väg oavsett om det är 90 /110 väg.
Men. Mellan Piteå och Luleå och nedanför Umeå är det motortrafikled och motorväg och där kör jag aldrig.
Det är tydligen många som inte förstår hur det ser ut här kring Skellefteå kommun.
Finns tydligen många som har skylt dyslexi.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.