Trim och 95e10oktan

4598 inlägg 0 nya
Suzuki

Det enda hel syntetiskt 2-taktsolja gör är att den smörjer 50% bättre =100% smörjning istället för del syntetiskt 2-taktsoljas 50% smörjning vilket ger mera ork och mindre utsläpp av koldioxid och sot och snabbare acc och mera vridmoment utan att öka motoreffekten

Suzuki

Har varit ut och tittade till Eu45 moped rieju mrt enduron idag I minus-20°graders kyla

Suzuki

Litar inte på experten för han är säkert försäljare

Suzuki

Jag är amatör

Suzuki

Den här amerikanska försäljaren vill ha sms förbistring

Suzuki

Avstrypa rieju mrt pro då har du jobb.
Katalysatorn ska bort först sedan pluggen i insuget därefter blindröret och så 13kugg framdrev och ett mindre bakdrev än originalet och så rekommenderar jag hel syntetiskt 2-taktsolja för då går det mindre 2-taktsolja och 98oktan och oktan booster som är dyr och ett sportigare luftfilter till och börja med då bör riejun göra över 100km/h ?

Suzuki

Själv låter jag pluggningarna sitta kvar i Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron

Suzuki

7hkr räcker till 103km/h om du använder hel syntetiskt 2-taktsoljan rätt och häller den i separat smörjningen istället för I bensinen

Suzuki

4,8 liter är bränsle tanken och 1,8 liter reservtanken på en rieju mrt enduro.
Men. Det går få i mera än så om man fyller upp till tanklocket på Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron.
Men. Då blir den ostadig i trafiken.

Suzuki

Sedan går det få ner bränsleförbrukningen till 15-20ml per km vid 45km/h genom att byta ut del syntetiskt 2-taktsolja mot hel syntetiskt 2-taktsolja = 015-020 dl per mil och på det viset öka räckvidden.

Suzuki

Ojämn motorgång beror på att du har för stort huvudmunstycke, mitt råd är att du återmonterar 76,3 huvudmunstycke och tar bort pluggningarna i insuget och avgassystemet och montera ett 13kugg framdrev, ska du trimma så ?
Då har du cirka 7hkr I motorn

Suzuki

Själv låter jag Eu45 moped klass ett vara orörd

Suzuki

Jag blir ju mest ifrån körd i trafiken av andra Eu45 klass ett mopeder

Suzuki

Fråga polisen för dom har kört bakom SKF474 och mätt utan min vetskap flera gånger.
För att jag kör en sportig 2-taktare behöver inte jag köra gasen I botten med den och det är 45år sedan jag var 15år .

Suzuki

Finns ingenting som säger att man måste köra aggressivt med en Extrem Eu45 klass ett moped och det finns inget som säger att man måste byta det man är nöjd med.

Suzuki

Den drar tjuvluft och det är 2 pluggar ,en i insuget och en i avgassystemet, pröva byt cdi box ?.

Suzuki

Fortsättning följer.
Har du prövat gå igenom förgasaren?.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.