Trim och 95e10oktan

4560 inlägg 0 nya
Suzuki

Vanlig 95oktan.är tillåten i den jag kör oavsett om det är 95e10oktan eller kommande 95e20oktan.
Dom brukar tappa hakan när dom ser att jag tankar 95e10oktan i en 2-taktare.
Jag har inte fått någon spikning av 95e10oktan för en av pluggningarna är sänkt kompression och inte ens då det har varit plus 35°graders värme har jag fått nån självantändning (spikning).

Suzuki

276år kvar tills hettan är över och jorden har ett nytt magnet fält

Suzuki

Eu45 klass ett mopeden kan vara både kedje drivet och remdrivet.
Motorn kan vara 2 och 4-taktare eller el drivet.
Eu45 mopeden har regg skylt baktill och skylt hållare som varken får tas bort eller ibland inte kan tas bort p.g av allt är tillverkat i ett enda stycke (fast ljuten skylt hållare).

Suzuki

Frågade om smcs A.I Sture var vän eller fiende
Har inget pokerface

Suzuki

Rättelse.
Bredd 80 cm
Längd 211 cm
Höjd 114,5 cm

Suzuki

Är jag 185 cm lång nummer så borde även benen blivit något kortare

Suzuki

Helt enkelt jag har blivit mera satt .
Motoreffekten sjunker något På 95e10oktan.
Men. Den har anpassat sig och blivit snålare och varvar 507rpm lägre i motorvarv år 2024 och med 10,1 % etanol I bensinen bör den varva cirka 1.000 rpm lägre, nu har den 3% felvisning på mätaren så i år borde den ha gjort 55,5km /h I reell hastighet I trafiken och bör gå cirka 50,5 med 10,1/h I reell hastighet i trafiken år 2025 nästa år ?

Suzuki

Rättelse.
50,7km/h reell hastighet I trafiken och med 95e20oktan 44,5km/h plus 3% felvisning på mätaren 46km/h cirka

Suzuki

95e10oktan och 95e20oktan är strypning av moped klass ett rieju mrt enduro Eu45 och inte trimning.
Den blir piggare och mjukare motorgång bland annat och renare och mindre utsläpp av koldioxid per km

Suzuki

15 dagar kvar till tjugondagknut då är julen slut nu

Suzuki

Vederbörande blir av med både moped och körkort eller förarbevis om man kör trimmad moped dessutom blir det dagsböter och eventuellt fängelse.
Låg risk för att åka fast.
Men. Hög risk för en olycka istället.

Suzuki

Låt bli köra moped idag, det är blixthalka och stormar

Suzuki

Men. Det går växla ner växlade Eu45 mopeder som går för snabbt otrimmat.
Annars finns ju 95e10oktan som tar ner motoreffekten lite och ger mera vridmoment I motorn istället för dom som kan köra på 95e10oktan

Suzuki

Jag är en +60årig gubbe som kör Eu45 moped klass ett rieju mrt enduro

Suzuki

10kuggs am-6 framdrev växlar ner hela växellådan på Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron så 6:an t.ex får 5:ans utväxling och det gör Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron ruskigt vridstarkare.
Ett alternativ för om Eu45 klass ett mopeden går för snabbt.
Den börjar gå 5 eller 6 km/h långsammare och lugnar ner motorn och gör mopeden snålare och tystare än vanligtvis

Suzuki

Går di Eu45 moped klass ett rieju mrt enduro 39 eller 40km/h så kan det bero på utväxlingen och inte på varvstoppet

Suzuki

Den är förmodligen nedväxlad 10 kugg bak .
Men. Montera ett 13kugg framdrev så gör den åter 60 eller 70km/h och är det en lös svart kabel lös så är varvstoppet redan urkopplat .

Suzuki

Jag kör på hel syntetiskt 2-taktsolja som jag häller i separat smörjningen istället för I bensinen och den gör 57km/h trots 10kuggs nedväxling bak.
Men. Inte nästa år p.g av 10,1% etanol I bensinen

Suzuki

Det beror på att jag kör på hel syntetiskt 2-taktsolja och hur jag använder den ,inget annat.

Suzuki

Här i Skellefteå har solen bara varit uppe 2 minuter och 47 sekunder idag

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.