Trim och 95e10oktan

4582 inlägg 0 nya
Suzuki

Svar. Blindröret är en strypning på rieju mrt

Suzuki

Svar. Motorn behöver en renovering eftersom den skramlar och bullrar

Suzuki

Tips. Byt till hel syntetiskt 2-taktsolja då blir 03-04 dl per mil ett minne blott på lång sikt och kör bara högst 45km/h även om den kan gå snabbare för din egen och andras skull.
Du kan köra 26 mil på en och samma dag i 45km/h med Eu45 klass ett mopeden bara du har tålamod och ser till att du har 2-taktsolja och bensin.

Suzuki

Moped klass ett är Eu45 moped

Suzuki

Hur jag vet att det sitter en plugg I insuget ?
Jo.för annars skulle rieju mrt enduron ha astma.

Suzuki

Utan pluggningar I insuget och avgassystemet skulle rieju mrt enduron göra 90-120km/h har jag på ?
Utan plugg I insuget blir insuget cirka 20-30m.m i diameter beroende på årsmodell?

Suzuki

Med plugg I insuget blir insuget bara 16m.m d.v.s samma som dellorto 16m.m förgasaren.

Suzuki

Utvändigt är smalkröken 27m.m och invändigt bör den vara cirka 23m.m ?
Godset bör vara cirka 4 m.m ?

Suzuki

Jag kör ej remdrivet så mopeden låter ej braap

Suzuki

Eu45 klass ett mopeden har 97% livslängd med 2,94hkr i motoreffekt I trafiken

Suzuki

2-taktaren anpassar sig automatiskt till mängden etanol I bensinen förutsatt att du har kvar separat smörjningen på Eu45 mopeden klass ett

Suzuki

Koppla inte ur den svarta kabeln på varvstoppet för då skriker motorn ihjäl sig av rpm och då blir det dyrt ,då motorn måste renoveras.
Varvstoppet är ett motorskydd.
Varför motorn går orent på dom lägre växlarna. Men. Bra på dom högre växlarna är för att den är pluggad och inget annat.
Motorn har cirka 9-10 pluggningar.
Utan pluggningar vore det en lätt motorcykel enligt lagen.
Tycker mej veta var alla pluggningar sitter på den jag kör via logik och livserfarenhet.
Men. Jag låter dom sitta kvar för den håller avsevärt bättre då .

Suzuki

Just den här bör vara en strypt 4hkr,s eftersom den har en 16m.m förgasare och en 27m.m smalkrök.

Suzuki

Hur jag vet att dom sänkt kompression?
Jo. Genom att motorn spikar ju aldrig trots jag kör på 95e10oktan utan går bara bättre på 95e10oktan

Suzuki

95e20oktan är heller inga problem för 2-taktaren och byt inte ut original huvudmunstycke.
Den börjar bara gå ojämt och gå sönder.
Original är bäst och original är 76,3 munstycke

Suzuki

I år börjar möjligen Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron konkurrera med el mopeden om utsläpp av koldioxid i trafiken

Suzuki

Det kan bli motorcykel dbl om pluggning i insuget och katalysatorn tas bort i Eu45 moped klass ett mopeden typ 120 dbl och då låter den som en motorsåg fast växlad motorsåg eller hel cross motorcykel typ 85 c.c.m och då låter den fult och bullrar i teorin glöm inte våxla upp den även med litet bakdrev och stort framdrev.

Suzuki

Fortsättning följer.
Men. Då håller grejerna sämre.
Sit eller sämst i test.

Suzuki

Jag har inte längre swich

Suzuki

Swich inaktiverat och tiktok avinstallerat

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.