Trim och 95e10oktan

4429 inlägg 0 nya
Suzuki

Ostrypt ska en rieju mrt enduros motor ge 7hkr i motoreffekt med del syntetiskt 2-taktsolja 90,1km/h och med hel syntetiskt 2-taktsolja 120km/h med 7hkr i motoreffekt, klä er för det blir minusgrader även på sommaren även med 49c.c.m och det behövs ett litet bakdrev och ett 13kugg framdrev och det blir ett smalt register.

Suzuki

Trim och 95e10oktan
taget ur en trimmar bibel

Suzuki

Den hel syntetiskt 2-taktsoljan gör att kolven börjar gå så lätt att motorn slutar sota.
Men. Motoreffekten är oförändrad
Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron kan inte gå snabbare än 57km/h ( tidigare 58km /h ) p.g av varvstoppet och dom andra pluggningarna.
Har räknat ut att den har minst 10 olika pluggningar I den jag kör i trafiken och ökar dom på reducktionsplickten så inofficiellt börjar den konkurrera med el mopeden om att vara ett miljövänligare alternativ i trafiken.

Suzuki

Ordet kanske = gissar enligt mig.
85 cubik får man endast om man byter till en avsevärt längre vevstake och grövsta cylindern med kolv och cylinder distans på moped motorn.
Annars blir det bara 62 kubik på motorn

Suzuki

Nu på lördag vänder det och på söndag morgon har det vänt

Suzuki

Dom där tre 85 kubiks motorerna ska kunna göra närmare 200km/h med 20-26hkr i moped chassina.

Suzuki

Det behövs en 54 m.m lång vevstake och 50 m.m grov cylinder med kolv för att få 85 kubik och ett mindre bakdrev och ett större framdrev.
Annars blir det bara 2 siffrig topp hastighet.
Ett stort bakdrev gör den bara stark.
Men. Inte snabb.
Det ska vara ett litet bakdrev och ett större framdrev.
Då blir den snabb.

Suzuki

Är chassit förstärkt?
För annars blir dom ramsneda = parenteser

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.