Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Fortsättning följer.
Det främre röret har nog 2 pluggningar istället för 1 eller 3 .
Passar bra .

Suzuki

Det är kanske den hel syntetiska 2-taktsoljan som gör att den stannar på tomgången.
Kolven går för lätt .
Men . Om jag spänner gasvajern så slutar den stanna på tomgången.

Suzuki

Fortsättning följer.
Eller så blir tvungen leva med att den stannar på tomgången när motorn blir varm för det finns ju en fördel med att den stannar på tomgången när motorn blir varm och det är att den skär inte ihop i alla fall.

Suzuki

Den varvar upp lätt .
Men. Går max 58km/h ,2km/h innan 60km/h blir det stopp p.g av varvstoppet.
Ingen av pluggningarna är borta
I verkligheten går den bara 56,5km/h reell hastighet.
Men. P.g av etanolen i bensinen gör den nummer bara 54km/h sedan blir det tvärstopp.
Det bästa från både 2-taktaren och 4-taktaren samtidigt.
En hybrid mellan 2-taktaren och 4-taktaren.
Allt p.g av hel syntetiskt 2-taktsolja enbart.

Suzuki

Vad som nu händer när dom sänker reducktionsplickten är att topp hastighet stiger något .
Men. Inte mycket mer.
När jag använder choken kan hastigheten tillfälligt stiga något.
Men. Då blir den törstigare.
Choken har jag på styret som på yamaha dt50r enduro eu mopeden.

Suzuki

Har kört tidigare tur och retur malå, Umeå, Piteå, glommersträsk, Arvidsjaur på moped från Skellefteå.
El mopeder vill jag inte ha och dom är för små för mig.
El scootern är gjorda för små växta eller barn.

Suzuki

Har ordnat en egen 7:e pluggning via oktantalet på eu moped rieju mrt enduron.
95oktan medger inte mera än 60km/h på 49kubik på motorn.
95oktan börjar knacka över 60km/h eller själv tända över 60km/h .
Dessutom blir 98oktan för dyrt och för svårt få tag på nummer.
13mil på en el moped.
Försäljare har dragit en vals eller i klartext en lögn för kunderna för att kunna lura på kunderna en el moped som sedan blir stående nånstans utanför tätorten och blir tvungen ringa assistans kåren.
Det blir dyrt i längden det .
El mopeder är bara till för körning inom tätorten.
Det går inte ta med sig en dunk ström till el mopeden.
Men. Väl ett extra batteri istället.
Se upp med Försäljare som brer på med räckvidden när dom ska sälja el mopeder.

Suzuki

4 cm väggrepp på framhjulet och har 5 cm väggrepp på bakhjulet och grova enduro däck som standard och stora skivbromsar på både framhjulet och bakhjulet på eu moped rieju mrt enduron och bromsljus på både hand och fotbroms

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja gör att det går mindre 2-taktsolja och då går motorn renare och sotar mindre och då stiger verkningsgraden och kolven går avsevärt lättare utan att röra motorn speciellt när man använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.
Testat i 4års tid i trafiken både i värme och kyla oavsett väder ute och temperatur.

Suzuki

Motorn klarar sig med 1% 2-taktsolja om man använder den i separat smörjningen istället för I bensinen utan att den skär ihop?

Suzuki

Motorn klarar sig med 1%2-taktsolja i bensinen om man använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

Om jag ska köra trimmat så går det inte ta bort en pluggning bara för då måste alla pluggningar bort i motorn och 6 pluggningar det lönar sig inte +att jag måste köra på 98oktan istället för 95oktan och då gör den minst 75km/h troligtvis betydligt mer än så.
Men. Då blir det mycket som blir förkortat avsevärt bland annat livslängden och körkortet.

Suzuki

Det är motoreffekten som är roten till olyckor med eu mopeder och el mopeder är ännu värre.
Det går inte ha både hög verkningsgrad och hög motoreffekt utan att det händer olyckor i trafiken.
Det går inte göra något åt verkningsgraden.
Men. Det går göra nåt åt motoreffekten istället på el mopeden så att det inte händer olyckor i trafiken.

Suzuki

Scooter mopeden har tydligen blivit den heliga kon i trafiken som fårgå avsevärt mer än 45km/h och transportstyrelsen gör skillnad på folk och fordon liksom polisen.

Suzuki

Har tydligen 72:s huvudmunstycke och inte 76 i rieju mrt enduron

Suzuki

Dt50r eu moped har 76,3 munstycke.
Men. Eu moped rieju mrt enduron har visst bara 72:s huvudmunstycke tydligen årsmodell 2018

Suzuki

Kör inte moped idag p.g av orkan vindar.

Suzuki

Ystads domstol har gjort fel .
Det är min åsikt.
Hoppas nämnde männen och domaren råkar ut för samma sak som kvinnan få se vad dom säger då .
Olyckor händer oss alla .

Suzuki

Domme dags klockan är nog kanske nere på en minut i 12 .
Jorden gör sitt bästa för att bli av med oss .
Tidigare 90 sekunder, nu 60 sekunder?
Om jag inte har fel förstås?

Suzuki

Som lägst drar eu moped rieju mrt enduron 1,5 dl/milen och bara nån ml per 10km landsvägskörning 2-taktsolja vid 45km/h och 4.775rpm på sjätte växeln.
Ute blåser det 58km/h just nu .
Gjorde jorden en tjänst genom att aldrig skaffa egen familj,bil och hus .

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.