Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Så det har betydelse vem som sitter bakom styret på eu mopeden.
Är jag ett biologisk vandrande trim .
Knappast.
Den här eu moped rieju mrt enduron har inte ens original trim så var är trimmet ?

Suzuki

Många tror den är trimmad för att den är 6år och är pigg och går mjukt.
Fantasier från okunniga och avundsjuka.
I väntan på polis som ska göra bort sig än en gång för andra gången.
Bara för att den är 6år i år behöver den inte vara trimmad.
Vissa utgår ifrån scooter mopeder och tror den gör 60km/h ( okunniga och dumma).
Andra tror att jag kör med original trim.
Kan ingenting.
Den blir felbehandlad.
Hade den varit trimmad så hade den haft ett spetsigt register och inte ett brett register som nu .

Suzuki

Bero på om jag har en multisjuk eu moped?

Suzuki

Dom fantiserar om att jag byggt om eu moped rieju mrt enduron och den är inte ombyggd det minsta lilla.
Dessa fantasier grundar sig på att den drar bara 1,5dl per mil vid 45km/h vid 4.775rpm p.g av hel syntetiskt 2-taktsolja.

Suzuki

Den drar 1,5dl/milen blandad körning vid 45km/h vid 4.775rpm

Suzuki

Att Polisen kan göra tjänstefel kan inte många förstå .
Poliser är inte perfekta utan bara människor som du och jag.

Suzuki

Transportstyrelsen vill straffa visselblåsare för skojs skull

Suzuki

Kör på hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen både för miljöns och ekonomins skull

Suzuki

Att dom flesta kör trimmat visar bara att det är bara ett fåtal som lärt sig något.
Jag tillhör det fåtalet som tydligen lärt sig nåt .
Men. Så har jag kört I 43år även moped .
Ta bort pluggarna är bara dumt även om dom inte kör i mera än 45km/h I trafiken för olyckan och polisen bryr sig inte om att dom bara kör i 45km/h I trafiken.

Suzuki

Hög verkningsgrad ger ingen effekt höjning utan bara miljövänligare avgaser .

Suzuki

En behöver inte sota ur motorn lika ofta med hög verkningsgrad I motorn för det blir ju inte sot i motorn och motorn slutar ryka.

Suzuki

Kolven går bara lättare utan sot i motorn och risken för loppa på tändstiftet minskar avsevärt.

Suzuki

Titta ej rakt in i solen förutom huvudvärk kan man bli blind.
Använd solglasögon helst

Suzuki

Vi fick vinter i oktober månad förra året och kan få tidig vår i år istället?

Suzuki

Det kan bli lika varmt som det varit kallt här uppe I norr I vinter.

Suzuki

Tjänstefel blir vanligare i framtiden av mopedister p.g av A.I

Suzuki

Högre verkningsgrad ingen effekt höjning utan bara renare motor och avgaser och inget annat.
Dom kan leta trim bäst dom vill för det finns inte ens original trim på eu moped rieju mrt enduron.
Det enda hel syntetiskt 2-taktsolja gör är en avsevärt renare motor som gör att kolven går avsevärt lättare och då slutar motorn ryka.
Del syntetiskt 2-taktsolja är för fet och smutsig för 2-taktaren.

Suzuki

Det är ju inte mitt fel att andra mopedister aldrig lär sig av misstagen som dom gör.

Suzuki

Jag kör ju inte en yamaha dt50r eu moped nummer utan en eu moped rieju mrt enduro och skulle jag montera ett ersättnings avgassystem så måste jag göra en ombesiktning utan dröjsmål och ha ett papper med mej jämt ,en extra utgift på minst 130-1.300:- för annars kan inte myndigheterna lita på mig och då kan jag förlora både eu moped och körkort

Suzuki

3 pluggningar istället för 1 .
Det gör inget.
Det blir lagom tätt ändå .
Det är ju bara det främre röret som då behöva bytas p.g av korrodering (rost ) och nummer säljs inget rör utan pluggningar inmonterade i röret oavsett delning eller ej i röret .
Annars blir det köpförbud.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.