Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Jag minns puch m50 racingen när jag körde omkull med den först roterande jag som en stock sedan åkte jag på baken en bit .
Då lönar sig det att ha handskar och jeans byxorna höll tack vare att dom inte var tajta utan satt lite löst och vurpan hände i 50km/h I början av 80-talet ute på landet på asfalt väg .
Det blev inga hål på byxorna eller handskarna och hade jeans jacka samt hjälm sedan blev det att se över moppen och köra hem igen.

Suzuki

Lite före min tid med eu45:a

Suzuki

Vadå svår trimmad.
Suzuki ts50x var lätt trimmad.
Ett kallare tändstift med värmetal 7 och ett lite grövre avgassystem utan pluggningar var allt som behövdes på den tiden synd nån hade plocka bort 67,5 huvudmunstycke som var original på den.

Suzuki

Dt50mx var en enduro 30 moped (nationell moped) .
5:e växeln hade dom plockat bort på den.
88:s huvudmunstycke var original på den.

Suzuki

Importera Norska mopeder.
Svar .
dom förmodligen inte användas i Sverige eftersom Norge inte är medlem i eu .
Men. Får köpas .

Suzuki

Den där Ellen kan inte skilja på yamaha dt50r och rieju mrt enduro .

Suzuki

Stämpling till eu moped stöld är straffbart miss .

Suzuki

6år är eu moped modellen och eu mopeden är orörd förutom tanklocket och finns med i fordonsuppgifter och bilregistret.

Suzuki

Göteborg var en besvikelse på 90-talet för mig.

Suzuki

Original huvudmunstycke på honda mt5 sport var tydligen 65 om jag inte minns fel?

Suzuki

Mopeder är som människor.
Ju äldre man blir ju fler fel dyker upp.

Suzuki

För eu moped är det 45km/h som gäller oavsett rem eller kedja eller el och inte 60km/h eller mer i trafiken.
Det är låg risk åka fast.
Men. Det är hög risk skadas eller dö istället så kör max 45km/h I trafiken.
Trimning och fortkörning tillhör kategorin lusta och är en dödssynd.

Suzuki

Moped stöld tillhör dödssynden avundsjuka och girighet

Suzuki

Det är 10kuggs framdrev på zyndapp ks50sport som är originalet enligt mig

Suzuki

Eu-klass 1 är inte bara remdrivet utan även kedjedrivna och el drivet nummer.
Även om klass1 kan gå snabbare än 45km/h får den ej framföras snabbare.
Även kedjedrivna klass1 finns och är konstruerad för 45km/h .
Men. Efter inkörning kan gå snabbare än 45km/h .
Försök ta på dig för små skor och kläder om du kan så är det för mig köra scooter mopeder.

Suzuki

Two stroke rider tål inte växlade eu mopeder.
Dom vill att alla ska köra samma modell av eu mopeder.
Men. Själva vill dom köra trimmat och köra ifrån dig i trafiken

Suzuki

Undvik öppna hjälmar om du inte vill bli tvångsmatad med insekter under körning typ fear faktor.
Insekter har inget trafik vett och dessutom slipper du få vanställt ansikte i en eventuell trafik olycka .
Men. Se upp med imma.

Suzuki

Jag kör ej denna månad så det gör mig inget att polisen har kontroller i februari och mars månad

Suzuki

Om dom ska höja till 50 så måste det gälla alla eu45 mopeder även den sort jag kör.

Suzuki

I längden lönar det sig ej köra trimmat för risken för att åka fast börjar som låg och slutar som hög till slut åker dom som kör trimmat fast.
Egen livserfarenhet av trimning.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.