Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Har kört moped i 43år och haft am körkort sedan år 2004 .

Suzuki

Växlade eu moped 4-taktare blir för dyra och finns bara som billiga Kina maskiner.
Men. 2-taktare kina maskiner är det bättre kvalitet på och har visat att det går höja verkningsgraden på 2-taktaren via hel syntetiskt 2-taktsolja utan att röra motorn.

Suzuki

Det blir bara bråk om jag lägger upp en bild bland moped klassikerna på eu mopeden sedan finns inte mopedmärket med p.g av att det är för nytt i moped floran

Suzuki

I års Prövotid för dom som tar am am körkort i juli månad i år med allt vad det innebär så kör ej mot rött ljus, mer än 45km/h och onykter eller mot stopplickt t.ex

Suzuki

Det visade sig att jag har hyper förbränning I motorn på eu moped rieju mrt enduron (24%)=samma som 4-taktaren och det gav halverad bränsle förbrukning (1,5dl/milen) vid 45km/h bland annat och en smula mindre utsläpp vid 45km/h och 4.775rpm utan att motorn skurit ihop

Suzuki

Fortsättning följer.
Testade under 4års tid utan att motorn skar ihop istället börjar den vissla .

Suzuki

Fortsättning följer.
Eller kvittra rättare skrivet

Suzuki

Hyper förbränning får man om en använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

Hyper förbränning ger 28,4gram /km .
71gram minus 60%=28,4gram /km

Suzuki

Slipper betala koldioxid skatt på eu moped rieju mrt enduron p.g av att gränsen ligger cirka 5,3% för högt på fordonsuppgifter och nummer släpper den ut 60% mindre än på fordonsuppgifter 28,4 gram per km =en 2-taktare som går lika rent som en 4-taktare

Suzuki

Skulle jag byta till del syntetiskt 2-taktsolja igen så skulle motorn skära ihop.

Suzuki

Är det inte svårt köra på 30 och 40 vägar med eu scooter moped ?

Suzuki

Luckan som gör att man får köra 50km/h med eu eller el moped är tilltäppt nu även om en kör pluggat.
Själv kör jag inte mera än 45km/h även om den kan gå mera än 45km/h I pluggat skick p.g av olycksrisken i trafiken utom vid omkörning av långsammare fordon i trafiken.
Tror att försäkringen inte gäller om jag kör snabbare än 45km/h och för att vara exakt 45,5km/h brukar jag köra i trafiken.

Suzuki

Fortsättning följer.
Detta p.g av 3%felvisning på mätaren eller 1,5km /h felvisning på mätaren med avsikt för att jag ej ska köra för snabbt I trafiken.
Varför eu moped riejun enduron går så snabbt?
Jo. 24%verkningsgrad I motorn p.g av hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen och det är inte olagligt.
Använder en hel syntetiskt 2-taktsolja I bensinen så ger det extremt bra förbränning.
Men. Använder jag hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället så ger det hyper förbränning I motorn = 24% verkningsgrad d.v.s samma som i en 4-taktare på 49kubik.
Bra för miljön = 28,4 gram per km istället för 71gram per km och det utan topp ventiler på motorn eller insprutning.

Suzuki

En enduro ska accelerera snabbt.
Inte gå jättesnabbt och vara stark från tomgången.
En pluggad enduro eu moped gör inga framhjulslyft
Frivilligt och är ingen grussprättar maskin.
Enduro är en sprinter

Suzuki

Fortsättning följer.
Enduro är en sprinter precis som björnen opluggat?

Suzuki

Man ska inte ha tajta kläder på sig vid en Eventuell olycka p.g av att dom nöts avsevärt mer vid en Eventuell olycka och kan ge mera skador och speciellt inte sten tvättade jeans vid mopedkörning med hål i .
Egen livserfarenhet.

Suzuki

Är det ett brott kartlägga pluggningar på eu moped rieju mrt enduron så man vet vad den är baserad på?
För då vet en ju hur länge som den håller cirka.
Behöver inte avstrypa den för den går ju för snabbt otrimmat redan och sedan får jag inte köra mera än 45km/h ändå.
Eu scooter mopeder går ju över 100km/h opluggat och den här modellen blir ju ifrån körd även som motorcykel i den versionen.
En opluggad eu scooter moped som gör över 100km/h bör kännas som 360km/h .
90km/h × 4=360km/h p.g av dom små hjulen.
Har sett att modellen som jag kör gör 75km/h på video på Youtube opluggat.
Men. Tänker låta pluggningarna sitta kvar för livslängdens skull.
75km/h känns väl som 140km/h på den här modellen ?

Suzuki

Rättelse.
150km/h .

Suzuki

På den här 2-taktaren behöver en inte betala koldioxid skatt p.g av för låg vikt och för liten motor.
Eu mopeder behöver inte betala koldioxid skatt.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.