Trim och 95e10oktan

4868 inlägg 0 nya
Suzuki

På månen Europa finns inget liv under isen .
Var ut och tittade till Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron idag

Suzuki

Har det på att 11:e pluggningen är att dom har bytt ut reedventilen mot en med färre läppar i insuget?
En strypt reedventil .

Suzuki

Den rieju mrt enduro som jag kör drar 15-20ml per km eller 1,5-02 dl per 10km vid 45km/h .
Samt att jag brukar följa hastighets begränsningarna, där det är max 40km/h så kör jag bara 40km/h och samma sak på 30km/h väg t.ex lejonströmsbron där polisen brukar stå .
Det finns civila polis motorcyklar nummer och ofta får jag blåsa och visa upp körkortet och så kan dom göra en flygande besiktning på Eu45 klass ett mopeden.

Suzuki

Det är användningen av den hel syntetiska 2-taktsoljan som gör den så snål på bränsle och 2-taktsolja

Suzuki

2-taktaren har inte samma olja som 4-taktaren och få tal om trimning så är 2-taktaren avsevärt dyrare trimma än 4-taktaren, på scootern 4-taktaren tar man bara bort v-ringen och kör med raka rör eftersom den har ventiler i motorn = avsevärt billigare än 2-taktaren.

Suzuki

På den växlade 4-taktaren tar man bara bort pluggen i avgasröret och växlar upp den, enkelt och snabbt och billigt.
Då börjar 4-taktaren låta som en 2-taktare.

Suzuki

Jag är orädd för getingar och det känner dom på sig .
Det är förmodligen lukten även dom känner igen mig på
Har låtit getingar gå på armen och dom har varit in örat på mej och suttit på magen och åkt snålskjuts på mopeden.

Suzuki

Över 90% av alla råd är dåliga och del råd är avsiktligt dåliga

Suzuki

Jag kör på kolhydrater och bensin eller socker och bensin eller etanol och bensin +hel syntetiskt 2-taktsolja

Suzuki

Jag har diabetes typ 2 så jag vet vad kolhydrater är och det är socker .
Den 1juli ska dom höja etanol I bensinen till 10,1 %etanol I bensinen och sedan till 20%etanol I bensinen

Suzuki

En nedväxling gör Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron bara starkare och långsammare.
Det är bara läsa på i trimmar bibeln.

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja är ej fosila smörjmedel och tillverkas på fabrik.
Det är konstgjord 2-taktsolja som ej baseras på olja utan på kemikalier.
Kommer varken upp ur havsbotten eller marken

Suzuki

95e10oktan och 95e20oktan är utspädd bensin på etanol och etanol är bara socker eller kolhydrater och katalysator behöver 2-taktaren bättre än 4-taktaren och katalysatorn gör 2-taktaren trafiksäkrare och miljövänligare ut kommer bara kolsyrat vatten eller loka ur avgasröret i form av ånga.

Suzuki

2-taktaren är vridmoment stark från tomgången och uppåt och går mjukt och är pigg.

Suzuki

Rieju r2 är en 2-taktare och klass ett Eu45 moped det ser man på avgassystemet.
Det är för smalt för att vara en 125:a (lätt motorcykel).

Suzuki

Bara döda fiskar följer strömmen det är därför dom flesta kör scooter Eu45 klass ett moped och väljer att köra scooter moped i trafiken t. Ex rieju r2 i trafiken och A-traktor det är ju mest en brudmagnet i trafiken det var ju 125:an .

Suzuki

Nästan ingen kör rieju r2 och rieju mrt sm bara en mode moped som blir farlig i regnväder och det finns motocross däck .
Men. Mönstret vandrar på dom så dom är farliga däck och så har vi vattenplaning för motard däck ,skulle inte vilja köra en sådan vid åskväder speciellt inte åskhagel.

Suzuki

4-hjulingar en dödsfälla vid punktering på ett av däcken.
Behövs bara punktering på ett av däcken så börjar den volta ner i ett dike i teorin.

Suzuki

Har inte sett nån motard i ggn eller Gotland grand national vad jag vet än .

Suzuki

Nä. Den jag kör är inte trimmad bara smörjd.
Ntf och övriga kan glömma trimning i mitt fall.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.