Trim och 95e10oktan

4941 inlägg 0 nya
Suzuki

Nog går el mopeder att få gå 90km/h .
Men. Då går det avsevärt mer el och så blir registret för smalt för att vara körbart och så blir motorn kortlivad.
Full gas eller så händer ingenting alls.
Livsfarligt.

Suzuki

Så försök låta bli trimma el mopeden

Suzuki

Var ut och tittade till Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron idag och den har frusit fast i marken.

Suzuki

Motorsweden har fel, en Eu45 moped klass ett är inte bara scooter mopeder utan även växlade Eu45 klass ett mopeder och växlade Eu45 klass ett mopeder är annars strypta än scooter mopeder.
Det är därför dom går oftast bättre än scooter mopeder och kan se ut som lätta motorcyklar utseende mässigt.
Allt p.g av okunskap och lögner från oseriösa cykel och moped handlare.
Se fordonsuppgifter transportstyrelsen.

Suzuki

Hur man ser om det är en yamaha eller rieju?
Det ser man på modellen och dekalerna och på nummer plåten.
Se fordonsuppgifter transportstyrelsen.

Suzuki

Den som jag kör är ingen scooter och är byggd för att få skjutsa på

Suzuki

Det finns inga 125 c.c.m mopeder

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt sm är en korsning mellan enduro Eu45 klass ett mopeden och rieju r2 och lämpar sig bäst på asfalt väg, ej på rullgrus och terräng körning.
Återstår att se vad jag får för däcksmönster på Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron.
Dom har sagt off road mönster.
Men ?.

Suzuki

Det blir halkit i början innan däcksmönstret är inkört i trafiken i år 2025.
Speciellt där jag bor, gatan som vägverket och kommunen glömde varje år och vår .
Stor risk för omkull körningar och puckel pist bland annat och andra olyckor.

Suzuki

Om Eu45 moped klass ett mopeden är trimmad så blir det givetvis fordonsskatt och andra utgifter och alla är vi nybörjare om våren utom ett fåtal som kör året om i trafiken.

Suzuki

Har du kollat utväxlingen på rieju mrt sm speciellt på bakdrevet ,det ska vara 52kugg från fabrik och är det 62kugg bakdrev så montera ett 13kugg framdrev är mitt förslag

Suzuki

Fortsättning följer .
Dom har tydligen inte bara växlat ner den jag kör med 10kuggs bakdrev utan även er rieju mrt så montera ett 13kugg framdrev eller så gör du som jag, kör på hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen då varvar den +900 varv och gör 57km/h på mätaren =54km/h på polisens mätare i polisbilen.
Men. Var försiktig för den kan skära ihop.

Suzuki

Dom har tydligen växlat ner alla rieju mrt med 10kuggs bakdrev från 52kugg bak till 62kugg bakdrev så återställ utväxlingen med 13kugg framdrev.

Suzuki

Vid 57km/h varvar den mellan 7.000/10.000rpm på 6:an .
Men. Jag kör bara mest I 45km/h vid 5.775rpm på sjätte växeln.
Jag behöver inte köra full gas körning jämt
Utväxlingen är 62kugg bakdrev och 11kugg framdrev.
Använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.
Då går det behöver den häften så mycket 2-taktsolja för att göra samma sak och det ger renare förbränning och mindre avgaser och utsläpp av avgaser I trafiken.
Etanolen I 95e10oktan blir vattånga som blir ångbastu i förbränning rummet i motorn.
Etanolen ser till att bränslet inte själv tänder då jag kör på 95e10oktan.

Suzuki

Snart en månad kvar tills jag ska börja köra Eu45 klass ett moped rieju mrt enduro och har ont i ryggen.

Suzuki

Har varit ut och tittade till Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron idag igen

Suzuki

49kubik och 1 överdimmension på 0.03 m.m som ska ge exakt 50kubik i slagvolym

Suzuki

Ni som tänker köra rieju mrt, kör på hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen, ni får flera fördelar om ni lyckas jämfört med del syntetiskt 2-taktsolja .
Bland annat miljömässigt.

Suzuki

Om ni ska till Umeå i sommar så ta väg 364 för dom bygger om e4 i sommar så slipper du vänta förhoppningsvis ett tips från mig.

Suzuki

Fortsättning följer.
Väg 364 är bara 3km längre än e4 =137km mot e4:s 134km ytterligare ett tips från mig.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.