Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Varför jag inte har lagt upp min moped klass ett är för att mopedmärket inte finns med i eran meny.
Original motoreffekten är 2,856hkr ~2,9 hkr eller 2,1kw vid 45km/h och 4.775rpm på sjätte växeln ,utsläpp av avgaser 35,5 gram per km nummer och låter som en vanlig bensin moped .

Suzuki

Har mött polisen och fick köra vidare så det är grönt ljus.

Suzuki

Var ut och fyllde på 2ml 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen igen.

Suzuki

Tillhör dom fåtalet som inte kör trimmat I trafiken för att jag vet att trimning bara leder till olyckor I trafiken.

Suzuki

Inga mopeder får trimmas.
Men. Mopeder kan gå för snabbt ändå otrimmat p.g av inkörning och 2-taktsolja och vid valet av däcken

Suzuki

Finns gott om okunniga människor när det gäller mopeder bland annat.

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron har 2,856hkr som är oförändrat.
Men. Vridmomentet har ökat liksom verkningsgraden, den sotar inte lika mycket längre.
Tar inte lika mycket 2-taktsolja.
Men. Samma mängd bensin och orkar mera.

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron och Eu45 scooter moped är inte pluggade på samma sätt därför kan den växlade Eu45 moped klass ett mopeden gå något bättre än variator drivna eu scooter mopeden otrimmat

Suzuki

Lita inte på ntf, dom kan inget om trimning.
Det är skrivbords förare.
Dom har inte kört en cm moped
Däremot jag har kört 44år moped så jag vet

Suzuki

Hur jag vet att det sitter en katalysator I avgaskröken, jo. 1:den går aldrig upp på bakhjulet. 2: den släpper inte ut nån giftig kolmonoxid.
P.g av katalysator så finns det inget syndrom i motorn.
Avgaserna åker enkel väg ut ur motorn p.g av katalysatorn på Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron ,inget oförbränt ur avgasröret.
Enkelt kollat genom att hålla en tändare i avgasröret när motorn är igång.

Suzuki

Helt riskfritt genom att den har katalysator som standard

Suzuki

Kverulanter är sådana som känner efter .
Kverulanter är simulanternas kusin

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja var varken tur eller slump för jag läste på förpackningen innan jag började med att använda den

Suzuki

Fårskallarna är sådana som inte vet vad dom gör och då brukar det sluta illa

Suzuki

Det stod att jag inte fick använda den i separat smörjningen.
Men. Det brydde jag mej inte om för hel syntetiskt 2-taktsolja funkar ju bättre i separat smörjningen än direkt i bensinen.

Suzuki

Norrland &södra Sverige.
I södra Sverige har dom samma vänner som Julius Caesar hade och vad är det för vänner?.

Suzuki

Jag är en av dom få som kör original och syndromfritt och det gör att Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron håller bättre.
Med den nya mätaren har den rullat över 1.500 mil nu .
3.500+1.500 mil = 5.000mil och är helt original

Suzuki

Inget fusk genom att köra omkring trimmat.
Varken trim eller original trim.
Idag undvek jag 2 olyckor.
I den ena höll jag på bli rammad och i den andra körde en bilist som inte såg sig för ut framför mig.
Båda bilarna var svarta till färgen på 40km/h väg.
Jag körde 34km/h vid tillfällena och fick väja båda gångerna

Suzuki

Ta reggnret SKF474 och gå ut på fordonsuppgifter så ser ni att det är en eu moped klass ett.

Suzuki

Bor där det saknas motorväg och motortrafikled och får hålla till höger och se i backspegeln på vägar med högre hastighet än 40km/h .
Ge er laglinjen och ntf för jag får för transportstyrelsen köra på vägar med högre hastighet än 40km/h .

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.