Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Hastighets anpassning det har jag kört med hela tiden upp till 45km/h utom vid omkörning då måste jag köra full gas

Suzuki

7hkr =90km/h . 5hkr =75km/h . 3,5hkr =65km/h .9hkr = 120km/h . 2,865hkr och hel syntetiskt 2-taktsolja = 54-58km/h som mest I hastighet.
På hel syntetiskt 2-taktsolja går motorn dubbelt så lätt speciellt i separat smörjningen.

Suzuki

Bytte till hel syntetiskt 2-taktsolja från del syntetiskt 2-taktsolja och motorn började gå dubbelt så lätt genom att jag använder hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen

Suzuki

Jag kör ej klass 2 moped utan en klass ett Eu45 moped

Suzuki

El mopeder bör ej laddas under ett åskväder

Suzuki

Teckna assistans på försäkringen när du köper el moped och moped ifall du blir stående nånstans i trafiken.
Nummer är mopeder lite väl tunga leda hem eller till verkstaden.
Som före detta religiös så är det bara döden som väntar på andra sidan livet på en .
Det finns många sätt förkorta livet på och ett av dom är att trimma mopeden.

Suzuki

Verkningsgraden är för hög på el mopeder för is och snö och kyla.
Även om du tar stöd av skidor så står el mopeder och spinner med bakhjulet tills det blir punktering på stället utan att komma en cm framåt i trafiken.
För mycket I botten och för lite på topp i registret.
Det enda som händer om du ska köra på vintern är att du nöter upp drivhjulet tills du har punktering på el-ändet.

Suzuki

Och på sommaren riskerar du att göra en 13 eller 14 och få den över dig eller att den fortsätter framåt utan dig ett par meter p.g av verkningsgraden innan den tippar omkull p.g av axxet i den om du är oberedd på det ?

Suzuki

Ntf kan inte Eu45 mopeder eller trimning.
2-taktsolja är testad i 5år nu och håller viskositet.

Suzuki

Klass 2 mopeder har varken nummer skylt eller nummer skylt hållare original

Suzuki

Det går få i mera än 6,3liter bensin i tanken om man fyller den ända upp ,cirka 2 liter till 8,3 liter bensin i bränsle tanken.
Men. Då blir den ostadig och tung .

Suzuki

Hur jag fick den här att göra 58km/h ?
Jo. Enbart genom att byta 2-taktsolja till hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.
Original motoreffekt.
Men. Dubbelt så mycket vridmoment som Original och hälften så mycket bensin och 2-taktsolja börja den dra och släpper ut hälften så mycket logiskt sett och går kallare än vanligtvis.
Och motorn orörd liksom utväxlingen.
Den fick bensin trots att bensin kran var stängd på något vis och drog knappt 2liter och 5ml 2-taktsolja.
Gissar att den sög bensin ur tanken på nåt vis.

Suzuki

2,8hkr rimmar på 58km/h.

Suzuki

Sedan när blev 2-taktsolja trim på en 2-taktare.
Viskositeten inga problem på 5års tid.
Den är pigg och går mjukt.
Kostade nästan 34.000:- och har 27m.m avgassystem original och 16m.m moped för-gas-are så jag kör ju på gas kan man säga egentligen redan.

Suzuki

Förgasaren om vandlar bensin till en gasblandning som sedan kommer in i motorn och antänds och driver kolven nedåt och det är mest luft och sedan är ju 2,856hkr nästan samma motoreffekt som en nationell mopeds.
Men. +cirka 10% motoreffekt och så har den katalysator vilket vissa inbillar sig att 4-taktare har ensamrätt till .
Enkelt bevisat = inga oförbrännda kolväten.

Suzuki

Titta I fordonsuppgifter under motor och miljö eller håll en tänd,tändare bakom avgasröret när motorn är igång på tomgången.
4-taktare har inte ensamrätt till katalysator som standard.

Suzuki

Super soco har för kort räckvidd för mig, bara 2,25 mil eller 30 minuter i 45km/h och har bara 1,9kw i motoreffekt.
Jag har 2,1kw och tar mej 15-20mil eller 150-200km eller mer än 360 minuter

Suzuki

49,7 c.c.m och 35,5 gram per km i utsläpp nummer mot tidigare 71gram per km om jag ska ta miljön vid 45km/h och 4.775rpm på sjätte växeln.
Vikt körklar 17kg tyngre än registreringsbeviset säger och jag tror det är likadant med el mopeder.

Suzuki

Vill du omkoma i trafiken så tänk på dig själv när du kör moped /eu moped eller liknande?.
Lyssna inte på andras råd för dom är 99,9% dåliga råd speciellt i trafiken.

Suzuki

Nu är jag 60år

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.