Trim och 95e10oktan

4150 inlägg 0 nya
Suzuki

Dellorto 16m.m saknar tomgångs skruv på förgasaren så det blir svårt ställa tomgången på eu moped rieju mrt enduron

Suzuki

Nästan alla eu mopeder är lätta motorcyklar juridisk sett eftersom dom kan gå snabbare än 45km/h orörda

Suzuki

Trampcykeln är ett fordon enligt lagen och ska vara på höger sida i färdriktningen även om det saknas motor på den.
Annars kan det hända en dödsolycka.

Suzuki

Min storebror har tydligen inte öppnat lagboken.
Men. Det har jag flera gånger i bland annat grundskolan på lunch rasterna

Suzuki

Fortsättning följer.
Med fokus på moped trimning.
Kör man med full gas jämt så går gasvajern av och man blir stående nånstans i trafiken.

Suzuki

Vill ni bli stående nånstans genom att köra omkring med full gas jämt på eu mopeden?.

Suzuki

Behöver bara 1,4hkr för att eu moped riejun enduron ska göra 45km/h med hel syntetiskt 2-taktsoljan I separat smörjningen istället för I bensinen eller cirka 1kw :s motoreffekt.

Suzuki

En kawasaki 2-takt mach fore 750 lär bara behöva 25kw eller 34hkr för att göra cirka 200km/h I topp hastighet I trafiken.

Suzuki

Fortsättning följer.
Med den hel syntetiskt 2-taktsoljan I separat smörjningen enligt min beräkning.

Suzuki

En Dt125s lär bara behöva 8hkr för att göra 120km/h med hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

En nationell 30 moped lär bara behöva en halv hkr för att göra 30km/h med hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

Även bränsle förbrukningen halveras på samtliga 2-taktare samtidigt

Suzuki

Fortsättning följer.
Även utsläppen halveras på samtliga 2-taktare dessutom

Suzuki

Minus -20°grader kallt ute och långa avstånd och ännu längre avstånd i Norrbotten.

Suzuki

På eu moped rieju mrt enduron blev effekten som dubbel slagvolym med samma motorstyrka då kolven går avsevärt lättare på hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen p.g av avsevärt renare förbränning I motorn

Suzuki

Även hel syntetiskt 2-taktsolja gynnar miljön om den används i separat smörjningen istället för I bensinen.

Suzuki

Tunnare 2-taktsolja kan även gynna miljön för då kolven går lättare blir det mindre sot och exaktare dosering av 2-taktsolja I motorn och resultatet kan bli lite piggare och mjukare motorgång vilket ger fler fördelar på eu mopeden vid användning i separat smörjningen istället för I bensinen.
Bieffekter är lite längre räckvidd och högre hastighet I trafiken och kallare motor bland annat.
För dom som inte kan räkna procent är det en fördel bland annat och för miljön samtidigt.
I år kan det bli lika varmt som det är kallt ute eller vad sägs om +53°graders värme i år i Sverige t.ex i juli månad i år .

Suzuki

2-taktaren drar hälften så mycket bensin och släpper ut hälften så mycket avgaser.
Bra för miljön och ekonomin.
Vid 45km/h och 4.775rpm.
125rpm mindre än en nationell 30 moped vid 45km/h .
En tesla tar 2,8hkr för att hålla värmen i minus grader =2,1kw = det eu moped rieju mrt enduron ger i motoreffekt i trafiken.

Suzuki

Transportstyrelsen kan inte mopeder .

Suzuki

Inte ens polisen kan mopeder.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.